کد خبر : 2056
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1393 - 8:50

آذربایجان شرقی استان پایلوت حوزه فناوری/ گسترش همکاری‌ علمی با ترکیه

آذربایجان شرقی استان پایلوت حوزه فناوری/ گسترش همکاری‌ علمی با ترکیه

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: این استان به عنوان پایلون حوزه علم و فناوری انتخاب شده است.

 

محمد تقی پاکزاد در دیدار با سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با تاکید بر علاقمندی آذربایجان شرقی به افزایش همکاری‌های بین‌دانشگاهی با ترکیه و به اشتراک گذاشتن توانمندی‌های دو طرف در حوزه علم و فناوری اظهار داشت: تعریف زمینه‌های همکاری بین دو طرف لازمه ترغیب دانشگاهیان و پژوهشگران دو کشور به انجام کارهای مشترک است چرا که همکاری با کشورهای همسایه در حوزه علم و فناوری برای توسعه پایدار استان در بخش‌های صنعت، تجارت و خدمات موثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان استان پایلوت در حوزه علم و فناوری از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری افزود: بر همین اساس استان در زمینه همکاری ‌های علمی با کشور همسایه ترکیه نیز دارای اختیار ویژه ‌ای شده و با توجه به فعالیت‌های استان در حوزه‌های نانو، بیو، نفت و گاز و آی‌تی، زمینه گسترده همکاری‌ های علمی بین دو کشور وجود دارد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی بخش تولید را بهترین نقطه برای آغاز این همکاری ها دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌ها و بخش خصوصی ما در حال حاضر همکاری‌هایی با کشور ترکیه دارند که ما نیز به عنوان بخش دولتی از این همکاری‌ها حمایت می‌کنیم.

پاکزاد ضمن ابراز امیدواری برای دستیابی به یک توافق منطقه‌ای در حوزه فناوری در نتیجه افزایش همکاری ها با کشورهای همسایه ای چون ترکیه، ارتقای صنایع، تجاری‌سازی فناوری، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نوین و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک را از جمله زمینه‌های همکاری علمی با این کشور برشمرد.

علی جهانگیری مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار بر لزوم استمرار همکاری‌های علمی با ترکیه تاکید و تصریح کرد: ایجاد پارک علم و فناوری مشترک ایران و ترکیه می تواند زمینه فعالیت شرکت‌های فناوری دو کشور را فراهم کند، با توجه به سیاست دولت در توسعه فناوری‌های نوین، به دنبال ایجاد شبکه فناوری در شمال غرب کشور هستیم که کشور ترکیه نیز می‌تواند به این شبکه متصل شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.