کد خبر : 219
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 4:53

۶۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان شرقی نیاز به بازسازی دارند

۶۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان شرقی نیاز به بازسازی دارند

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی تعداد کل واحدهای مسکونی روستایی استان را ۲۸۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت: ۱۳۰ واحد از این تعداد مقام سازی شده و ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در آذربایجان شرقی نیاز به بازسازی دارند.

آی نیوز: قربان محمدی  اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان نیاز به بازسازی و مقام‌سازی دارند.
وی در پاسخ به این سئوال که طرح مقاوم‌سازی اماکن روستایی طرحی است که ضمانت‌های اجرایی آن از چندین سال گذشته پیش‌بینی و اجرایی شدن آن نیز ابلاغ شده ولی مردم از آن استقبال نکردند برای تحقق این طرح افزایش رغبت مردم برای اجرای آن چه برنامه‌ریزی صورت گرفته است، افزود: طرح خانه به خانه برای بررسی واحدها و اطلاع رسانی به ساکنان آنها از سوی بنیاد مسکن برای آگاهی هموطنان اجرا می‌شود.
محمدی اضافه کرد: آغاز طرح توجیهی در مساجد روستاها، فراخوان آموزش به دهیاران و شوراهای روستایی  برای آوردن خود مردم به صحنه و پای کار در دستور کار قرار دارد.
این مقام مسئول تاکید کرد: با برنامه‌های یاد شده تلاش می‌شود تا مردم از خطرات ناشی از ناپایداری واحدهای مسکونی خود و حوادث ناشی از آن آگاه شده و اخطارها و تذکرات لازم در این زمینه داده شود.
وی تعداد کل واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان شرقی را ۲۸۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت: ۱۳۰ واحد از این تعداد مقام‌سازی شده است.
محمدی یادآور شد: این رقم که معادل ۴۰ درصد از کل واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شوند عمدتا از سال ۸۴ تا کنون مقام سازی و نوسازی شده‌اند.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی همچنین از افزایش ۴۰ درصدی جمعیت مناطق زلزله‌‌زده ارسباران خبر داد و گفت: مهم‌ترین تحول منطقه بعد از این زلزله نوسازی نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی است که آبادی منطقه و در نتیجه تحول در تمام امور اجتماعی و فرهنگی در منطقه را به دنبال خواهد داشت.
محمدی اضافه کرد: اقدامات یاد شده جنب و جوش، تحول و ارتقا در تمام زمینه‌ها را در منطقه ممکن ساخته و ارتقای سطح زندگی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اتفاق افتاده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.