کد خبر : 23228
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 تیر 1398 - 5:02

استاندار آذربایجان شرقی بر آغاز آموزش زبان مادری در مدارس استان تاکید کرد

استاندار آذربایجان شرقی بر آغاز آموزش زبان مادری در مدارس استان تاکید کرد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آموزش زبان مادری، یکی از اصول قانونی و مصرح در قانون اساسی است، گفت: باید آموزش این زبان در تعدادی از مدارس استان آغاز شود. 

 

محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، خاطرنشان کرد: در دانشگاه تبریز رشته زبان ترکی آذری تدریس می شود و هیچ مشکلی نیز تا کنون، پیش نیامده لذا در مدارس هم می تواند بدون مشکل تدریس شود.
وی ریشه بسیاری از مشکلات فعلی جامعه همچون عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرقت، تخلفات ساختمانی، بی توجهی به فرهنگ آپارتمان نشینی را نتیجه توجه اندک به امر آموزش و پرورش دانست و گفت: توجه کافی به این امر، کاهش و رفع تمامی معضلات و آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
وی همچنین بر ضرورت اجرای برنامه های مصوب در بازه زمانی مشخص و نظارت بر اجرای صحیح آن ها از سوی مسئولان امر تاکید کرد و ادامه داد: بر اساس اعلام امروز وزارت آموزش و پرورش، استان آذربایجان شرقی، نقش بسیار خوبی در گسترش سوادآموزی داشته است و من هم قدردان زحمات و تلاش های دست اندرکاران نظام آموزشی استان هستم.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: هر گونه اخذ اجباری شهریه از اولیا دانش آموزان به عنوان پیش شرط ثبت نام و یا منوط کردن تحویل کارنامه به پرداخت نقدی در قالب عناوینی همچون کمک به مدرسه؛ تخلف است و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش هایی در این مورد، با متخلفان به شدت برخورد می کنیم.
پورمحمدی با بیان اینکه کمک به مدارس، داوطلبانه است افزود: انتظار داریم افراد متمول، یارای دولت در امر تعمیر و تجهیز مدارس بوده و انجمن اولیا و مربیان مدارس نیز برای شناسایی و استفاده هرچه بیشتر از توان خیران تلاش کنند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.