کد خبر : 23280
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 - 8:48

تمرکز امکانات در شهرهای بزرگ باعث مهاجرت ساکنان مناطق محروم

تمرکز امکانات در شهرهای بزرگ باعث مهاجرت ساکنان مناطق محروم

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمرکز امکانات رفاهی در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها، موجب شده است که حتی ساکنان بومی مناطق محروم نیز ترغیب به مهاجرت شوند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه متوازن مناطق مختلف و رونق و پویایی شهرستان‌ها، گفت: عملکرد مطلوب دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها نیازمند فضای امن، آرام و بدون دغدغه برای کارکنان دستگاه‌هاست.

حمیدرضا قاسم‌زاده در جمع کارکنان فرمانداری ورزقان، با اشاره به درخواست برخی از کارکنان دستگاه‌های دولتی برای انتقال به مرکز استان، گفت: تمرکز امکانات رفاهی در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها، موجب شده است که حتی ساکنان بومی مناطق محروم نیز ترغیب به مهاجرت شوند.

وی افزود: کمبود امکانات در مناطق محروم و شهرستان‌ها یکی از عوامل توسعه‌نیافتگی و در نتیجه عدم تمایل به سکونت در این مناطق است که برای حل این مشکل، توسعه متوازن و ایجاد مزیت‌های رفاهی باید به طور جدی دنبال شود.

قاسم‌زاده تاکید کرد: عملکرد مطلوب دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها نیازمند فضای امن، آرام و بدون دغدغه برای کارکنان آنهاست و مدیریت استان در این زمینه از امکانات و اختیارات خود استفاده خواهد کرد.

وی در عین حال به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت منابع دولتی اشاره کرد و گفت: اکنون در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و باید با همدلی و همبستگی برای شکوفایی و سربلندی میهن اسلامی تلاش کنیم.

قاسم‌زاده با گرامی‌ داشت هفته دفاع مقدس، گفت: عزت و اقتدار کشور مدیون خون شهدا و جان‌فشانی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است و همه مسئولان وظیفه دارند این راه را ادامه دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی همچنین توسعه روستایی را پیش‌نیاز توسعه پایدار کشور دانست و گفت: اگر روستاها رو به رشد، بالندگی و خوداتکایی پیش بروند وابستگی کشور به بیگانگان کمتر شده و حرکت به سمت استقلال اقتصادی سرعت می‌گیرد.

قاسم‌زاده، تثبیت جمعیت روستایی و کاهش مهاجر فرستی از روستاها را از مهم‌ترین ویژگی‌های توسعه‌یافتگی عنوان کرد و گفت: بر این اساس دولت توسعه روستایی را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.