کد خبر : 23903
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 تیر 1399 - 2:51

ایجاد نخستین موزه مطبوعات کشور در تبریز

ایجاد نخستین موزه مطبوعات کشور در تبریز

همزمان با روز قلم, آیین عملیات تجهیز و بهره برداری از موزه مطبوعات آذربایجان به عنوان نخستین موزه مطبوعات کشور در خانه تاریخی صلح جو تبریز با امضا تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی آغاز شد.

 

در روز قلم در آئین ویژه امضای تفاهم نامه تجهیز و راه اندازی موزه مطبوعات آذربایجان به عنوان نخستین موزه مطبوعات کشور بین انجمن صنفی روزنامه  نگاران آذربایجان شرقی و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در عابرگذر تاریخی تربیت به عنوان خاستگاه اصلی مطبوعات این خطه در ۱۶۰ سال اخیر، استاندار آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی و جمعی از فرهیختگان و فعالان عرصه رسانه و خبرنگاران حضور داشتند.

در این آیین بعد از امضای تفاهم نامه تجهیز و راه اندازی مطبوعات آذربایجان در خانه صلح جو بین احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی و وحید زینالی رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی شماری از نسخه های قدیمی روزنامه های خطه آذربایجان از قبیل تبریز به تاریخ ۱۲۹۶ قمری، ناصری، تجدد و آذربایجان جزء لاینفک ایران توسط استاندار آذربایجان شرقی در محل موزه نصب تا تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان در تبریز رسما آغاز شود.

آئین آغاز تجهیز و راه اندازی موزه مطبوعات آذربایجان با استقبال گسترده خبرنگاران و عکاسان خبری تلاشگر مواجه بود.

قرار است در موزه مطبوعات آذربایجان، نسخه های قدیمی جراید منتشر شده در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان و نیز دستگاه های چاپ این خطه همراه با دوربین ها و عکس های خبری قدیمی به نمایش گذاشته شود.

نمایش اسناد و ابزار آلات کار خبری همراه با دست نوشته ها و کتب نوشته شده توسط پیشکسوتان تاریخ مطبوعات آذربایجان در داخل و خارج از کشور از دیگر کارکردها و اهداف موزه مطبوعات آذربایجان در خانه تاریخی  صلح جو خیابان تربیت تبریز است.

از دیگر کارکردهای موزه مطبوعات آذربایجان می توان به ایجاد مکانی برای آشنا کردن مهیمانان و گردشگران داخلی و خارجی با تاریخ غنی مطبوعه نگاری در خطه آذربایجان به عنوان سر ایران و طلایه دار تاریخ مطبوعات ایران زمین اشاره کرد.

در واقع می توان گفت که طلسم ایجاد موزه مطبوعات آذربایجان پس از حدود ۹ سال دوندگی انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی و فعالان رسانه ای و علاقه مندان این عرصه  و همکاری و همراهی رئیس جدید مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و استاندار شکسته شد.

برچسب ها :


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.