کد خبر : 2460
تاریخ انتشار : شنبه 8 فروردین 1394 - 9:07

ششگلانی:فوتبال را در آذربایجان شرقی علمی می کنیم/حضور دکتر دبیری در فدراسیون فوتبال یک فرصت است

ششگلانی:فوتبال را در آذربایجان شرقی علمی می کنیم/حضور دکتر دبیری در فدراسیون فوتبال یک فرصت است

رئیس هیئت فوتبال آذربایجان شرقی گفت: با افزایش ارتباط بین باشگاه ها و دانشگاه ها زمینه علمی تر کردن فوتبال را در استان فراهم می کنیم.

 جواد ششگلانی امروز در گفت و گویی نوروزی با خبرنگار سرویس ورزشی نصر نیوز با اشاره به اقدامات انجام شده توسط هیئت فوتبال آذربایجان شرقی گفت: در طول سال گذشته خوشبختانه اکثر برنامه های از پیش طرح ریزی شده عملیاتی شد و هیئت فوتبال استان در بخش برگزاری مسابقات و در بخش برگزاری کلاس های آموزشی نونهال به پایه در سنین ۱۰ الی ۱۲ سال در کل کشورر سال ۹۲-۹۳  هیئت نمونه کشوری شناخته شد.
وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات را هم در سطح فدراسیون و هم در سطح استانی در سال ۹۳ طبق تقویم و برنامه در دستجات مختلف و رده های سنی مختلف به نحو عالی انجام شد اذعان داشت: به طور کلی می توان گفت هیئت فوتبال استان در رده پایه بسیار عملکرد خوبی داشت ولی عدم موفقیت هم داشتیم که عمدتا در رده سنی بزرگسالان بود.
وی افزود: به عنوان مثال ملی پوشان از دسته دو به دسته سه سقوط کردند و مورد دیگر نیز سقوط تیم فوتسال پایه سازان از لیگ برتر بود  که به نظرم به خاطر عدم مدیریت صحیح چنین نتیجه ای حاصل شد.
ششگلانی در خصوص  عملکرد رشته های ورزشی بانوان در سال ۹۳ نیز گفت: در ورزش بانوان آنچه در تقویم اجرایی وجود داشت عمل شده ولی از نظر تیمداری در رشته بانوان هنوز به خواسته هایمان نرسیده ایم و این بیشتر به خاطر محدودیتی هایی است که بازی بانوان دارد.
وی ادامه داد: این محدودیت ها به خاطر کمبود فضا و امکانات است ولی با این وجود هرچند در استان رشته فوتبال برای بانوان نداریم ولی بازهم دو یا سه نفر در تیم ملی بانوان بازیکن داریم و این نشان از ظرفیت بالای بانوان استان در این رشته دارد.
رئیس هیئت فوتبال آذربایجان شرقی در ادامه به عملکرد تیم فوتبال تراکتورسازی اشاره کرد و افزود: در سال۹۲-۹۳ عملکرد تیم فوتبال تراکتورسازی قابل قبول بود چرا که باز هم توانستیم در آسیا نماینده داشته باشیم، هم اکنون هم جایگاه تراکتورسازی در جدول لیگ برتر خوب است.
ششگلانی در ادامه به برخی برنامه های این هیئت در شهرستان ها اشاره کرد و افزود: از عمده برنامه هایی که هیئت فوتبال استان در تقویم اجرایی خود دارد توجه به ورزش شهرستان ها بود که از نظر تشکیلاتی و از نظر زیر ساخت ها خوشبختانه با موفقیت همراه بود تا حدی که فوتبال شهرستان ها درخشان ظاهر شدند.
وی در خصوص انتخاب دکتر شهرام دبیری به سمت هیئت رییسه فدراسیون فوتبال کشور نیز گفت: یکی دیگر از موفقیت هایی که امسال برای استان مان رخ داد انتخاب  آقای دکتر دبیری به عنوان عضوهیئت ریسه فدراسیون فوتبال کشور بود هرچند که مدت این سمت کم است ولی امیدواریم دغدغه هایی که آقای دکتر دبیری خودشان از فوتبال استان داشتند هم اکنون آنها را رفع کنند و باید عملکردشان را ارزیابی کنیم  ولی به هرحال موفقیتی برای استان به حساب می آید و باید ببینیم چقدر از این موفقیت ها استفاده می کنیم.
وی در مورد علمی کردن فوتبال که یکی از اهداف هیات فوتبال استان است، خاطر نشان کرد: هیئت فوتبال در این راستا با دانشگاه آزاد واحد سما تفاهم نامه ایی امضا کرده است که به موجب این تفاهم نامه کلاس های آموزشی و مربیگری در این کلاس ها تدریس خواهد شد.
رییس هیئت فوتبال استان در مورد بحث اقتصادی باشگاه ها نیز گفت: اگر باشگاه های حرفه ایی کار اقتصادی انجام ندهند نمی توانند زیاد موفق شوند، همانطور که در کشورهای اروپایی باشگاه های حرفه ایی بر پایه اقتصاد استوار هستند و پشتوانه مالی قوی دارند و ما نیز باید میل به کارهای اقتصادی داشته باشیم تا بتوانیم به صورت حرفه ای کار کنیم.
وی در خصوص چالش های موجود در اقتصادی شدن باشگاه ها گفت: تغییر زودهنگام مدیران باشگاه ها مانع از توجه آنها به فعالیت های اقتصادی به عبارتی خودکفایی اقتصادی می شوند! وقتی مدیری تغییر می کند افکار و سیستم باشگاه نیز تغییر می کند و مدیریت سلیقه ای و نبود سیستم جامع باعث می شود که نتوانیم به بحث اقتصادی و مالی فکر کنیم و برنامه هایمان را عملی کنیم.
وی در ادامه افزود : باشگاه های ما باید با مدیریت جامع بنگاه های اقتصادی تشکیل دهند تا بتوانند در موارد لازم و در سر بزنگاه از این پشتوانه مالی استفاده کنند. متاسفانه در کشور  باشگاه های خصوصی که خودشان بنگاه اقتصادی محسوب می شود هم نمی توانند از فوتبال درآمد زایی کنند هرچند که شاید از امکانات و دارایی های خود به خوبی استفاده کنند مثل باشگاه گسترش فولاد که شاید تنها باشگاه خصوصی است که استادیوم با کیفیت بالا دارد.
ششگلانی در مورد ظرفیت های استان در رشته فوتبال و میزبان بهره مندی از این ظرفیت ها گفت : ظرفیت ها دو بعد دارند یکی بعد سخت افزاری و یکی بعد نرم افزاری که ما در بعد نرم افزاری موفقیم ولی در سخت افزاری نه. بعد سخت افزاری همان امکانات یا زیرساخت های موجود در باشگاه ها می باشد که مشکل داریم ولی این که پتانسیلی وجود دارد و می توانیم از این پتانسیل استفاده کنیم به صورت مدیریت و تصمیم گیری منظقه ای امکان پذیر است و با تقسیم کار می توانیم از این  پتانسیل ها استفاده کنیم در غیر این صورت با استفاده از قوانین حاکم نمی توانیم به نتیجه برسیم .
ششگلانی در مورد رضایتش از جایگاه کنونی فوتبال آذربایجان نسبت به بقیه شهرها خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت  موجود در کشور از جایگاه خودمان  راضی هستم  وضعیتی که برای فوتبال استان نسبت به بقیه شهرها درست کرده اییم خوب است و در بعضی موارد اولین هم هستیم مثل فوتبال محلات که حتی در تهران هم این مورد وجود ندارد اگر هم باشد در اختیار شهرداری است ، حتی وقتی بقیه استان ها این سیستم که بر قرار کرده ایم غبطه می خورند و تنها هیئت فوتبالی هستیم که با ۱۴ زمین چمن در مناطق مختلف استان در حال استعداد یابی و پرورش ورزش پایه در کشور می باشیم.
 رییس هیات فوتبال استان در پایان مصاحبه هم از برنامه های سال ۹۴ گفت : تقویت ورزش در شهرستان های دیگر استان چه تقویت زیر ساخت ها و چه نیروی انسانی و هم مالی در اولویت برنامه های امسال قرار دارد، چون شهرستان های ما واقعا عقب هستند و تنها دلیل این عقب ماندن نبودن و یا ضعیف بودن زیر ساخت ها است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های امسال برقراری رابطه با دانشگاه ها برای علمی کردن فوتبال است که بحث های آموزشی را به دانشگاه ها بکشیم و از آنجا ارتباط دهیم به باشگاه های موجودمان تا رابطه باشگاه ها را با دانشگاه ها برقرار کنیم.
ششگلان افزود: در سال ۹۴ به دنبال این خواهیم بود باشگاه ها برای خودشان ساختار تعریف کنند و تشکیلات ایجاد کنند تا نفرات مقطعی کنار روند اگر این اتفاق بیافتد بی تردید بحث علمی کردن فوتبال استان انجام می گیرد و یکی دیگر از برنامه های اصلی هیئت فوتبال بحث استعداد یابی است.
وی تاکید کرد: هرچند که استعداد یابی در استان داریم ولی باید به این موضوع شدت ببخشیم و استعداد های خوب استان را کشف کنیم وبه کشور معرفی کنیم. ما در استان مسابقات امید ، نونهال ، جوانان و… داریم و از این مسابقات استعداد های بسیاری کشف می شود ولی کسی توجه به این نفرات ندارد هیچ وقت ندیده ایم مربی تیم ملی از دسته اول بازیکنی جذب کند و ما باید این نفرات را کشف کرده معرفی کنیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.