کد خبر : 2583
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 فروردین 1394 - 17:46

استاندار آذربایجان شرقی: سال ۹۴، سال پاک‌سازی مظاهر اعتیاد از سطح شهرهای استان

استاندار آذربایجان شرقی: سال ۹۴، سال پاک‌سازی مظاهر اعتیاد از سطح شهرهای استان

استاندار آذربایجان شرقی گفت: هدف مسوولان استان در سال ۹۴ این است که با وحدت و همدلی بیشتر مظاهر اعتیاد را از سطح شهرها پاک کنیم و آذربایجان شرقی را تا پایان امسال به استانی بدون معتاد متجاهر تبدیل کنیم.

 

به گزارش ای نیوز از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در سال جدید، ضمن تشکر از تلاش‌های صادقانه، خالصانه و فراتر از وظایف قانونی اعضای این شورا در سال ۹۳، اظهار داشت: سال گذشته در امر مبارزه با مواد مخدر سالی توام با موفقیت‌های مهم و قابل توجه بود که این موفقیت‌ها در سایه تلاش و همدلی همه دستگاه‌های مسوول به دست آمد.
وی افزود: با عنایت الهی و در سایه اقدامات فرهنگی صدا و سیما و رسانه‌ها، امروز مبارزه با اعتیاد به دغدغه عموم مردم و دستگاه‌های اجرایی استان تبدیل شده و کارنامه قابل قبولی در این زمینه برای استان ثبت شده است.
جبارزاده با تاکید بر این که در سال ۹۴ نیز مبارزه با مواد مخدر به عنوان اولویت استان مطرح است، گفت: همان‌طور که در سال گذشته با تلاش دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، فضای استان برای سوداگران مرگ ناامن شده بود این فضا باید در سال جدید نیز استمرار داشته و تشدید شود.
استاندار آذربایجان شرقی نبود مرکز ماده ۱۶ را یکی از کاستی‌هایی حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته ذکر کرد و گفت: خوشبختانه با همت همه دستگاه‌های استان این مرکز احداث و آماده بهره‌برداری شد که پشتوانه بزرگی در راستای مبارزه با اعتیاد است.
وی ضمن قدردانی از اقدام نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در جمع‌آوری معتادان متجاهر در ایام پایانی سال ۹۳، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سایه این اقدام آمار سرقت و سایر جرایم در ایام نوروزی به طور چشمگیری کاهش یافت و ان‌شاءالله با افتتاح مرکز ماده ۱۶ بتوانیم در تمام ایام سال شهرهای استان را از حضور معتادان متجاهر پاک کنیم.
جبارزاده تاکید کرد: هدف‌گذاری و شعار سال ۹۴ استان نیز در حوزه مبارزه با مواد مخدر، عاری کردن چهره شهرها از معتادان متجاهر و مظاهر اعتیاد است و این هدف‌گذاری در تمام برنامه‌های استانی باید مورد توجه باشد.

وی همچنین بر تکمیل نواقص مرکز ماده ۱۶ در ده روز آینده تاکید کرد و از دستگاه‌های مسوول خواست با بسیج امکانات خود این مرکز را به طور کامل آماده افتتاح رسمی کنند.

جبارزاده جلب مشارکت مردم، خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در اداره و تامین امکانات و هزینه‌های مورد نیاز این مرکز را نیز خواستار شد.

وی همچنین ایجاد مرکز ماده ۴۲ با هدف جداسازی زندانیان مواد مخدر از سایر زندانی‌ها را ضروری دانست و از آغاز عملیات احداث این مرکز در شهرستان مرند خبر داد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی به عنوان عامل پیشگیری از اعتیاد، گفت: باید این برنامه‌ها را به ایجاد نشاط در جامعه ربط دهیم و با کمک هنرمندان استان برنامه‌هایی را در نقاط مختلف شهرهای استان به ویژه در مناطق حاشیه‌ای برگزار کنیم.

وی از رسانه‌ها و مطبوعات استان خواست بدون چشمداشت مالی و با نیت خیرخواهانه، هشدارها و پیام‌های مربوط به خطرات اعتیاد و مواد مخدر را در سایت‌ها و نشریات درج کنند.

جبارزاده با اشاره به آمار پزشکی قانونی مبنی بر فوت ۱۰۱ نفر در سال ۹۱ به علت عوارض ناشی از اعتیاد، این آمار را تکان‌دهنده توصیف کرد و گفت: این اتفاق ناگوار وظیفه ما را در مبارزه با مواد مخدر سنگین‌تر می‌کند و همه باید با اتخاذ سیاست‌های عملی در جهت کاهش این آمار اهتمام کنیم.

وی همچنین بر تشدید بازرسی و کنترل رانندگان حمل و نقل عمومی از حیث ابتلا به مصرف مواد مخدر تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: اعتیاد یک معضل دایمی است و نباید اقدامات مقابله‌ای و پیشگیری در این زمینه مقطعی باشد.

در پایان این جلسه سرهنگ حمید علی باغبان به عنوان سرپرست مرکز درمان و نگهداری معتادان ماده ۱۶ از سوی استاندار آذربایجان شرقی منصوب و معرفی شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.