کد خبر : 2931
تاریخ انتشار : جمعه 15 خرداد 1394 - 16:44

۱۵خرداد روز احیای مجدد اسلام و پیوند مردم با روحانیت و رهبری امام خمینی(ره) بود

۱۵خرداد روز احیای مجدد اسلام و پیوند مردم با روحانیت و رهبری امام خمینی(ره) بود

آی نیوز:آیت الله محسن مجتهد شبستری،  اظهار داشت: خداوند متعال بعد از گسترش ظلم و فساد در عالم، به توسط ظهور خاتم اوصیاء، حضرت بقیه الله الاعظم(عج) عدالت را در سراسر جهان گسترش داده و آن را بر تمام عالم حاکم خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز اضافه کرد: جناب یونس بن عبدالرحمن می گوید، وقتی به حضرت امام موسی کاظم(ع) عرض کردم: مولا جان آیا شما هستید که قیام به حق خواهید کرد؟، در جواب فرمودند: بله من قیام کننده به حق هستم، لکن آن قائم به حقی که منظورت آن است و دو ویژگی دارد، من نیستم، او پنجمین نفر از نسل من است و تمام زمین را پر از عدالت خواهد کرد و دارای غیبت طولانی است.
ایشان با تشریح روایت فوق، بیان کردند: از روایت فوق دو نکته به دست می آید، اولا، حضرت ولیعصر(عج) دین جدیدی را نخواهد آورد و همان دین جد بزرگوارش یعنی اسلام ناب را احیاء خواهد کرد. دوما، ممکن است این سئوال در اذهان ایجاد شود که غیبت طولانی مدت ایشان چه فوایدی دارد؟ و باید در پاسخ این سئوال عرض کنم که همانطوری که خورشید پشت ابر نفع خودش را می رساند و همه را نسبت به نور خود مستفیض می گرداند، مردم جهان، علی الخصوص مسلمانان، نیز از برکات وجودی حضرت حجت(عج)، همانند خورشید پشت ابر بهره مند خواهند شد، و چنانچه وجود ابر مانع استفاده و برکت خورشید نمی گردد، غیبت آن حضرت نیز مانع از برکات حضرت ولی عصر(عج) نمی گردد.
استاد درس خارج فقه با اشاره به حدیثی از حضرت امام زمان(عج) که می فرمایند: «و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها إلی رواه احادیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله علیهم/ اما در وقایعی که رخ خواهد داد، پس در مورد آنها به راویان احادیث ما (صاحب نظران و مجتهدین اسلامی) رجوع کنید که آنان حجت من بر شما و من حجت خداوند بر آنان هستم.» افزودند: منظور از راویان حدیث در روایت فوق، مجتهدینی است که حلال و حرام الهی را می دانند و نه صرفا کسانی که راوی حدیث می باشند و باید در مسائل و وقایع به آنان(مجتهدین) مراجعه کرد.
ایشان ضمن تجلیل مقام حضرت امام خمینی(ره)، گفت: آن بزرگوار با قیام خود و لبیک به فرمان حضرت ولیعصر(عج) که در لای کتاب ها مانده بود، بر همگان ثابت کردند که در زمان غیبت امام زمان(عج) می توان حکومت اسلامی را تشکیل داد و در زمان حکومت شیعی که ولایت فقیه در راس آن قرار دارد، علماء و مجتهدین دین وظیفه خطیری در جهت تثبیت و تحکیم جایگاه ولایت فقیه دارند و بحمدالله تا کنون نیز اینگونه بوده است.
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه حتی در دوران حکومت عدل حضرت امیرالمومنین علی(ع) نیز نواقصی وجود داشته و منافقین و انسان های رذیله وجود داشتند، افزودند: حکومت اسلامی ایران دارای نواقص زیادی است اما نسبت به حکومت رژیم ستم شاهی پهلوی، تفاوت های بی شماری وجود دارد، چرا که در راس آن یک انسان قلدر و بی دینی که اهل فسق و فجور بود قرار داشت، اما در راس حکومت اسلامی ایران فردی قرار دارد که زندگی خودش را هم سطح با قشر فقیر جامعه گردانده، و خود را مقید به رعایت اصول و مبانی اسلامی می داند، قرار دارد.
با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی(ره)، با بیان اینکه بیانات ایشان از اهمیت بسیار فوق العاده و ویژه ای برخوردار است، گفت: حضرت امام خمینی(ره) دو کار بسیار مهم حضرت امام(ره) انجام دادند که یکی اسقاط سلطنت موروثی بود و دیگری ایجاد حکومت اسلامی که از صدر اسلام تا کنون بی سابقه بوده است.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در هفت اصل آرمان ها و اصول امام راحل(ره) را بیان کردند. و این اصول هفتگانه و سایر اصول ایشان نقشه راه نظام بوده و باید مورد توجه اکید همگان قرار گیرد.
آیت الله شبستری افزود: امام راحل(ره)، اسلام ناب را اثبات کردند و اسلام آمریکایی را نفی کردند، اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است. اسلام آمریکایی اسلام لیبرال و سکولار است. ایشان نه تسنن آمریکایی را قبول داشتند و نه تشیع لندنی را، امام هم در برابر متحجرین و هم در برابر لیبرالیست ها و سکولاریست ها قیام کرده و با اقدامات صریح و قاطع، آنان را سر جایشان نشاندند.
وی خاطر نشان کرد: امام معتقد به اراده الهی و اراده مردم بودند، اول توکل به خدای متعال و دوم اتکاء به مردم و می فرمودند که امور را به دست مردم بدهید و امور کشور در دست دولت متمرکز نشود تا نظامی ماندگار داشته باشید.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) هموراه از مستضعفان و محرومان حمایت کرده و با متجاوزین و مستکبران مخالفت صریحی می کردند.
وی با بیان اینکه امام روی وحدت و همدلی تاکید ویژه ای داشتند، گفت: مقام معظم رهبری(سلمه الله) نیز به تاسی از امام راحل(ره) مکررا روی مسئله وحدت و همدلی تاکید کرده و توصیه هایی در این باب به همگان می فرمایند و امسال نیز به طور ویژه سال را به دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند و این نشانگر اهمیت این موضوع است.
خطیب جمعه تبریز ادامه داد: امام راحل(ره) در یکی از بیاناتشان فرمودند همزبانی را تا حدی احساس می کنیم اما همدلی را کمتر می بینیم و این بدین معنی است که فاصله ای بین دولت و ملت نباشد و دولت وظایفی را که در خصوص مردم دارد را انجام دهد و همچنین ملت نیز آن وظایفی را که در خصوص دولت دارد را انجام دهد و به معنی واقعی کلمه همدل و همزبان باشند.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند برخی از افراد آن حرف هایی را که خود می پسندند را به حضرت امام(ره) نسبت می دهند در صورتی که این درست نیست و حرفی که از امام زده می شود باید مستند بوده و به طور مکرر بیان شده باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که یکی از ابتکارات امام راحل(ره) این بود که آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند کسانی که معتقد به مکتب امام هستند، آمریکا را باید شیطان اکبر بدانند.
وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای و تاکید بر اجرایی شدن فرامین مقام معظم رهبری از سوی تیم مذاکره کننده، گفت: در مذاکرات هسته ای شاهد شیطنت ها و کارشکنی ها هستیم و باید بگوییم که دبه کردن همه روزه و کارشکنی و عهد شکنی کار همیشه آمریکا است و تعجبی ندارد و تیم مذاکره کننده باید هوشیار باشند.
آیت الله مجتهد شبستری گفت: رهبرا سخنان جامع، کامل و پر محتوای حضرتعالی را شنیدیم و ما مردم آذربایجان فرامین و دستورات شما را آویزه گوش خود خواهیم کرد و به تمام مسئولین هشدار می دهیم که تمامی فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری را آویزه گوش خود کرده و مو به مو اجرا نمایند.
وی با تشکر از حضور پر شور مردم آذربایجان در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، گفت: ۱۴خرداد علاوه از ارتحال جانسوز رهبر کبیر انقلاب، روز انتصاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به رهبری جهان اسلام است.
آیت الله مجتهد شبستری به بیان جملاتی از امام راحل در خصوص شخصیت مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: امام در جایی فرمودند: من به همه ملت اطمینان می دهم که امر دولت اسلامی اگر با نظارت ولایت فقیه باشد، آسیبی به مملکت وارد نمی شود، چرا که ولایت فقیه کاری را که بر خلاف مصالح مملکت باشد را انجام نمی دهد.
وی اضافه کرد: در صحیفه حضرت امام، جلد ۱۷، صفحه۲۷۲، آمده است که امام فرموده: وی(آیت الله العظمی خامنه ای) سربازی فداکار در جبهه و جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب، متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین و سیاست، شما اگر گمان کنید در تمام دنیا و در بین رئیس جمهور ها و سلاطین و امثال ذلک می توانید مثل آقای سید علی خامنه ایپیدا کنید که متعهد به اسلام باشد و خدمت گذار، و بنای قلبی اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، نمی توانید.
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: امام راحل(ره) علاوه از تعاریف بسیاری که قبل از ریاست جمهوری مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت ایشان فرموده اند و ضمن اینکه فرموده اند، ایشان شایستگی رهبری را دارند، در خصوص ایشان یک عبارت بسیار مهمی دارند که می فرمایند: من ایشان را سال های طولانی می شناسم، او نعمتی است که خدا به ما داده است.
وی در ادامه با اشاره به بیستم خرداد و عزل بنی صدر، افزود: آن رئیس جمهور مغرور و متکبر به امر امام عزل گردید و صدور رای عدم کفایت بنی صدر، از افتخارات دوره اول مجلس شورای اسلامی بود، چرا که کسی را عزل کردند که با امام و امت مسلمان همراه، همدل و همزبان نبود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اشاره به بیستم شعبان و هفته نکوداشت مساجد، گفت: نظافت و پاکیزگی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان، باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که هرکس در مسجد چراغی روشن کند یا غباری بزداید، خداوند متعال قبرش را نورانی خواهد کرد.
وی با اشاره به سالگرد قیام ۱۵ خرداد، گفت: ۱۵خرداد روز احیای مجدد اسلام و پیوند مردم با روحانیت و رهبری امام خمینی(ره) است. مردم مسلمان ایران زمانی که که دیدند امامشان دستگیر گردیده است با قیام خود و با سپر کردن سینه خود از حضرت امام خمینی(ره) حمایت کرده و خشم و انزجار خود را نسبت به رژیم طاغوت اعلام کردند.
امام جمعه تبریز اضافه کرد: ۱۵ خردادماهیت ضد اسلامی شاه را معلوم کرد و روحیه دینی مردم در آن روز تقویت شده و بصیرت سیاسی مردم افزایش یافت و دور جدیدی از مبارزات اسلامی شروع گردیده و تز جدایی دین از سیاست از بین رفت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.