کد خبر : 2979
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 خرداد 1394 - 8:13

هدفگذاری برای توسعه ۴۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز طی سال ۹۴

هدفگذاری برای توسعه ۴۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز طی سال ۹۴

 استاندار آذربایجان‌شرقی از هدفگذاری توسعه فضای سبز تبریز به بیش از ۴۰۰ هکتار طی سال ۹۴ خبر داد.

دکتر اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست و تجلیل از صنایع سبز استان با اشاره به تغییر کاربری بیش از ۳۰۰ هکتار از فضای سبز تبریز آن را یک خیانت نابخشودنی توصیف کرد و گفت: هم‌قسم شدیم که به هیچ وجه اجازه تغییر کاربری در فضای سبز تبریز را ندهیم.

وی افزود: تا زمانی که به عنوان خدمت‌گزار مردم در استان هستیم اجازه تکرار چنین خیانتی را نمی‌دهیم و نمی‌گذاریم فضای سبزی که متعلق به مردم و نسل‌های آینده است در اختیار منافع شخصی افرادی خاص قرار گیرد.

جبارزاده با بیان اینکه از روزهای اول ورود به استان هم‌قسم شدیم که به هیچ وجه اجازه تغییر کاربری فضای سبز تبریز را ندهیم، ادامه داد: این سیاست موجب شد در سال گذشته، ۴۰۰ هکتار به فضای سبز تبریز افزوده شود که علاوه بر جبران کم‌لطفی‌های گذشته، موجب توسعه فضای سبز نیز شد.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری افزایش فضای سبز تبریز در سال ۹۴ بیش از ۴۰۰ هکتار است، افزود: در این راستا توسعه فضای سبز کوه عینالی که ۶ هزار هکتار وسعت دارد در دستور کار است و علاوه بر آن در سطح شهر نیز ایجاد فضای سبز جدید جزو برنامه‌های شهری است.

جبارزاده با قدردانی از صنایع سبز و دوستدار محیط زیست استان، گفت: امیدواریم با همت بخش تولید و صنعت استان، تعداد چنین واحدهایی بیشتر شود و روزی را شاهد باشیم که همه واحدهای تولیدی استان دوستدار محیط زیست باشند.

وی افزود: آذربایجان شرقی شایسته این است که استانی سرسبز و خوش آب و هوا باشد و اگر در گذشته با بی‌توجهی و بی‌تدبیری مشکلاتی مانند خشک شدن دریاچه ارومیه پیش آمده امروز باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را حل کنیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.