کد خبر : 3264
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مرداد 1394 - 5:02

موگرینی:توافق ایران به امنیت اروپا کمک خواهد کرد

موگرینی:توافق ایران به امنیت اروپا کمک خواهد کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه توافق هسته‌ای میان ایران و غرب یک توافق عدم اشاعه هسته‌ای است تاکید کرد که این توافق به امنیت منطقه و اروپا کمک خواهد کرد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همایش سفرای ایتالیا توافق هسته‌ای را عاملی مهم در افزایش امنیت کشورهای حاضر در منطقه خاورمیانه و اروپا خواند.
وی که امروز با وزیر خارجه کشورمان محمد جواد ظریف در تهران دیدار خواهد داشت در ادامه افزود: قبل از هر چیزی، این یک توافق عدم اشاعه هسته ای است. بنابراین می تواند فصل جدیدی از روابط بین الملل و منطقه ای را باز کند. یعنی لازم است در روابط خود با ایران سرمایه گذاری کنیم ، به شیوه ای که ایران فردا، ایرانی قادر به سرمایه گذاری در آینده خود و آینده نسل های جوان خود باشد.
پیش از این مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده بود که عدم دستیابی به توافق هسته‌ای نتایج امنیتی فاجعه آمیزی برای منطقه در پی خواهد داشت. وی در خصوص پیامدهای منطقه‌ای توافق هسته‌ای با ایران مدعی شد: توافق هسته‌ای پیش از هرچیز به منع گسترش تسلیحات هسته‌ای مربوط می‌شود.
این مقام اروپایی اعلام کرده بود: تمایل دارم بار دیگر به جهان عرب گوشزد کنم این توافق به تأمین امنیت منطقه و در نتیجه تأمین امنیت اروپا کمک می‌کند، زیرا اگر ایران توانایی دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد به‌عنوان خطری برای همسایگان خود، اروپا و جهان محسوب می‌شود. از این رو این توافق امنیت بیشتری را به ارمغان می‌آورد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.