کد خبر : 3581
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 5:12

شرکت ۳۰ میهمان خارجی در کنگره بین المللی استاد شهریار

شرکت ۳۰ میهمان خارجی در کنگره بین المللی استاد شهریار

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از حضور ۳۰ مهمان خارجی در کنگره بین المللی استاد شهریار در تبریز خبر داد.

به گزارش آی نیوز، حسن میلانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره ای به برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار در تبریز گفت: این کنگره با برگزاری مراسم افتتاحیه در روز چهارشنبه در تالار وحدت دانشگاه تبریز رسما کار خود را آغاز خواهد کرد و در ادامه این کنگره نیز تا پایان روز پنج شنبه برنامه های مختلفی دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به شرکت اساتید، فرهنگ دوستان و افراد فرهیخته در این کنگره گفت: علاوه بر اساتید داخلی، میزبان ۳۰ نفر از مهمانان خارجی از کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان، سوریه ، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و آذربایجان خواهیم بود.
میلانی در خصوص برنامه های جانبی این کنگره نیز گفت: پس از مراسم افتتاحیه، مراسم بازدید و گلباران مقبره الشعرا، محفل عصر شعر استاد شهریار، نشست علمی، رونمایی از مشاهیر آذربایجان و مراسم اختتامیه در منطقه آزاد ارس از دیگر برنامه های این کنگره می باشد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ادامه داد: همچنین در طی این کنگره، برنامه های ویژه ای برای مهمانان داخلی و خارجی خواهیم داشت که از آن جمله می توان به تبریز گردی و بازدید از جاذبه های فرهنگی استان و زیبایی های منطقه آزاد ارس اشاره کرد.
میلانی افزود: همچنین حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون پارلمانی وزیر ارشاد، ریاست حوزه هنری کشور از مهمانان ویژه این کنگره خواهند بود.
وی ادامه داد: ۲۵۰ اثر شعر به دبیرخانه ارسال شده است که در محفل عصر شعر شاهد شعرخوانی توسط  شاعران خواهیم بود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همچنین از ارسال ۹۰ مقاله به این کنگره خبر داده و گفت: ۴۰ مقاله با نظر داوران به مرحله بعدی رسید که ۲۴ مورد از آن ها برگزیده شده و در قالب مجموعه مقالات چاپ می شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.