کد خبر : 3606
تاریخ انتشار : شنبه 28 شهریور 1394 - 1:50

امام جمعه موقت تبریز: آل‌سعود کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد

امام جمعه موقت تبریز: آل‌سعود کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد

امام جمعه موقت تبریز گفت: اتفاقات اخیر مکه نشان داد که دولت عربستان کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد.

به گزارش آی نیوز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به کشتار حجاج در مکه در ۱۳۶۶ در مراسم برائت از مشرکین به دستور آمریکا اظهار داشت: روز ششم ذی‌الحجه یادآور مراسم «برائت از مشرکین» زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل‌سعود است.
وی تصریح کرد: اتفاقات اخیر مکه و سقوط جرثقیل و کشته شدن ۱۷۰ نفر و زخمی شدن ۲۸۰ نفر بار دیگر نشان داد که دولت عربستان کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد.
امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۷ شهریور به عنوان روز شعر و ادب و بزرگداشت استاد شهریار را گرامی داشت و این ادیب و شاعر بزرگ آذربایجان را فخر نظام اسلامی و ملت آذربایجان دانست.
وی با بیان اینکه استاد شهریار در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی با اشعار خود از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دفاع کرد، گفت: اشعار شهریار در زمینه‌های اسلام، انقلاب و ولایت فقیه علاوه از شعر بودن آن، نشانگر شعور علمی وی است.
امام جمعه موقت تبریز تعرض به مسجدالاقصی و حضور صهیونیست‌های افراطی در قبله اول مسلمانان را محکوم کرده و گفت: این حرکت‌ها منفور بودن رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد.
وی به گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: ایثار و فداکاری شهدا در هشت سال دفاع مقدس باید در جامعه گسترش یابد.
آیت‌الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت و اظهار داشت: ایشان از یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) بودند که عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه زندگی سیاسی خود داشتند، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز سه بار توسط ساواک دستگیر شده و به زابل، دامغان و گناباد تبعید شدند.
وی بنیاد بین‌المللی الغدیر را از یادگاران آیت‌الله خزعلی نام برد و گفت: ایشان ذوب در ولایت بودند به طوریکه در وصیت‌نامه‌اش قید کرده روی قبرش بنویسند دوستدار آیت‌الله خمینی.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری گفت: معظم له د این دیدار راه‌های مقابله با دشمنان را به خوبی ترسیم کردند و فرمودند که باید در مقابل نفوذ دشمنان به هوش باشیم و با آنها مقابله کنیم.
وی تاکید کرد: باید اقتصاد مقاومتی و پیشرفت علمی را جدی بگیریم و راه نفوذ دشمن را مسدود کنیم.
آیت‌الله آل‌هاشم از دستگاه‌های فرهنگی خواست در مقابله با تهاجم فرهنگی جدی و هوشیار باشند.
امام جمعه موقت تبریز بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: عدم رعایت حجاب در جامعه سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.