کد خبر : 3646
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مهر 1394 - 8:02

استاندار آذربایجان شرقی: کلاس‌های درس، سنگرهای دفاع از انقلاب هستند

استاندار آذربایجان شرقی: کلاس‌های درس، سنگرهای دفاع از انقلاب هستند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که کلاس‌های درس، سنگرهای دفاع از انقلاب هستند، اظهار داشت: امروز حفظ این سنگرها وظیفه‌ای بر دوش دانش‌آموزان و دانشجویان است.

به گزارش ای نیوز از پایگاه خبری استانداری آذربایجان شرقی ، دکتر اسماعیل جبارزاده صبح امروزدر آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در دبیرستان دخترانه دکتر موحد، با اشاره به این که انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی در سیر تاریخی خود شده است، افزود: در این مرحله رویارویی ما با دشمنان در جبهه جنگ نظامی نیست و جنگ در عرصه‌های دیگری ادامه دارد.
وی با بیان این که امروز هر کلاس درس و هر مدرسه‌ای یک خاکریز برای حفظ و پیشبرد اهداف انقلاب است، گفت: جنگ با دشمن در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی باید در سنگرهای تعلیم و تربیت ادامه یابد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: تمام کسانی که حامی ایران اسلامی و دوستدار نظام و انقلاب هستند باید با تلاش بیشتر در عرصه علم و پژوهش برای ساختن ایرانی آباد و آزاد کوشش کنند.
وی افزود: پیشرفت‌های علمی کشور بود که دشمنان را ناچار به تفاهم و مذاکره و پذیرفتن حق ملت ایران کرد و اگر زمانی شهدا با نثار خون خود حافظ انقلاب بودند امروز سنگرهای شهدا در مدارس و دانشگاه‌هاست و حفظ این سنگرها وظیفه‌ای بر دوش دانش‌آموزان و دانشجویان است.
دکتر جبارزاده همچنین در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به همه دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان استان، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیران و مسوولان آموزش و پرورش استان در طول ماه‌های گذشته تلاش قابل تقدیری انجام دادند تا مدارس استان آماده پذیرایی از دانش‌آموزان شود.
وی افزود: نتیجه این تلاش‌ها به صورت عملی این است که امروز هیچ فرد لازم‌التعلیمی در استان خارج از مجموعه آموزش و پرورش نیست و حتی روستاهایی داریم که با داشتن تنها یک دانش‌آموز از خدمات آموزش و پرورش بهره‌مند هستند.
جبارزاده همچنین از تلاش‌های فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش در ارتقای جایگاه آموزش و پرورش استان در بین استان‌های کشور قدردانی کرد و گفت: کسب رتبه‌های برتر در حوزه‌های مختلف حاصل این تلاش‌ها بوده است.
وی با اشاره به کمک‌های چشمگیر خیران مدرسه‌ساز استان در امر ساخت فضاهای آموزشی، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات بودجه‌ای آموزش و پرورش، خیران با ورود جدی در این حوزه بخشی از کسری بودجه را تامین کردند و در سایه مشارکت خیران امروز آذربایجان شرقی یکی از استان‌های برتر در امر مدرسه‌سازی است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.