کد خبر : 3696
تاریخ انتشار : شنبه 11 مهر 1394 - 7:33

دومین دیدار ظریف و کری در نیویورک انجام شد

دومین دیدار ظریف و کری در نیویورک انجام شد

 وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، روز جمعه (دیروز) برای دومین بار در دو هفته گذشته در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و در مورد اجرای توافق هسته ای تبادل نظر کردند.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: کری و ظریف حضور خود را در سازمان ملل غنیمت شمرده و عصر امروز (جمعه) پیش از ترک نیویورک، برای دومین بار با یکدیگر دیدار کردند تا گفت و گوهای خود را در مورد اجرای برجام ادامه دهند.
دیدار نخست کری و ظریف در روز ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.
خبرگزاری رویترز در گزارشی در این باره به نقل از منابع ایرانی نوشت، ظریف و کری در مورد بحران سوریه و حملات هوایی روسیه علیه «شورشیان» سوری نیز تبادل نظر کردند.
گروه ۱+۵ شامل روسیه، آمریکا، چین، انگلستان، فرانسه و آلمان در چهاردهم ژوییه ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه) به توافق هسته ای با ایران دست یافتند و روز تصویب نهایی توافق نیمه اکتبر (۲۳ مهر) است.
«فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست ۱+۵ با ایران در نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، گروه ۱+۵ پیش از اتخاذ هر گونه اقدامی منتظر بررسی توافق در مجلس ایران است.
وی همچنین گفت، این اتحادیه به تعهد خود برای لغو تحریم های ایران پایبند است.
انتظار می رود آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) ارزیابی نهایی خود از برنامه هسته ای ایران را در روز ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) منتشر کند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.