کد خبر : 3894
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آبان 1394 - 7:13

دیدار جان کری با پادشاه عربستان

دیدار جان کری با پادشاه عربستان

وزیر خارجه آمریکا که به عربستان سفر کرده است با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش «تابناک»، جان کری و سلمان بن عبدالعزیز در این دیدار درباره مسائل مشترک، تحولات کلی منطقه بویژه تحولات فلسطین و سوریه گفتگو کردند.
در این دیدار محمد بن نایف بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد و برخی از مقامات سعودی و آمریکایی حضور داشتند.
جان کری، وزیر خارجه آمریکا شب گذشته وارد ریاض، پایتخت این کشور شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، عربستان و آمریکا در این دیدار به حمایت از معارضان موسوم به میانه رو در سوریه و ادامه تلاش برای رسیدن به حل سیاسی بحران این کشور شده‌اند.
روزنامه القدس العربی نیز نوشت که سلمان بن عبدالعزیز و جان کری در این دیدار خواستار بسیج تلاشهای دیپلماتیک بین المللی برای یافتن راه حل سیاسی بحران سوریه به گونه ای که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه بخشی از این راه حل نباشد شدند.
از سوی دیگر جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که کری در سفر منطقه‌ای خود به دنبال آرام کردن اوضاع فلسطین و رسیدن به راه حل سیاسی بحران سوریه است.
وی افزود که جان کری در دیدار شب گذشته خود با پادشاه عربستان که جمعی از مقامات سعودی نیز در آن حضور داشتند، از پادشاه عربستان به خاطر تلاشهایش برای روند انتقال سیاسی در سوریه قدردانی کرده است.
کربی همچنین گفت که دو طرف بر ضرورت بسیج جامعه بین الملل برای حرکت به سوی حل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند.
به گفته سخنگوی وزات خارجه آمریکا، دو طرف بار دیگر بر اهمیت روند انتقالی در سوریه بدون بشار اسد تاکید کردند.
سفر کری به عربستان پس از نشست چهارجانبه وین صورت گرفته است.
وزرای آمریکا، روسیه،‌ ترکیه و عربستان سعودی روز پنجشنبه در وین، پایتخت اتریش، با یکدیگر دیدار کرده و درباره بحران سوریه به گفتگو نشستند.
جان کری روز گذشته با ملک عبدالله دوم، شاه اردن، و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار و درباره تنش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.