کد خبر : 4044
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آبان 1394 - 7:40

مواضع تروریست ها در سراسر سوریه زیر بمباران

مواضع تروریست ها در سراسر سوریه زیر بمباران

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد که هواپیماهای روسی، ۴۴۸ هدف تروریست ها در مناطق مختلف سوریه را بمباران و نابود کردند که سبب شد گروه های تروریستی سخت ترین حملات را در حدود ۴۰ روز عملیات نظامی ضد تروریستی دمشق و مسکو تحمل کنند.

در بیانیه امروز (سه شنبه) وزارت دفاع روسیه آمده است: در سه شبانه دیروز ۴۴۸ هدف تروریست ها اعم از مقرهای فرماندهی، مراکز مخابراتی و انبارهای موشک، مهمات، تسلیحات، سوخت و تدارکات و محل های تجمع تروریست ها در جریان ۱۳۷ پرواز نابود شد.
اهداف بمباران شده در سراسر خاک سوریه بویژه استان های حلب، دمشق، ادلب، لاذقیه، رقه، حما و حمص قرار داشت.
در بیانیه وزارت دفاع گفته شده است: تعداد پروازهای رزمی هواپیماهای روسی در سوریه در روزهای اخیر کاهش یافته و در این حال تعداد ماموریت های هر هواپیما برای بمباران مواضع تروریست ها افزایش یافته است.
واحدهای هوایی روسیه در انجام عملیات ضدتروریستی در سوریه از اطلاعات دریافتی از معارضان سوری و نیز مرکز اطلاع رسانی ضدتروریستی در بغداد استفاده می کنند.
بیانیه افزوده است: حملات هوایی به اهداف تروریست ها پس از کسب اطمینان از تعلق این اهداف به گروه های تروریستی انجام می گیرد.
تاکنون بیش از سه هزار هدف تروریست ها در مناطق مختلف سوریه نابود شده است.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به ادامه حملات هوایی این کشور به اهداف تروریست ها خبر داد.
ژنرال «ایگور کوناشنکوف» از نابودی یک انبار بزرگ موشک های گروه تروریستی داعش در استان دمشق طی بمباران مواضع تروریست ها توسط هواپیماهای روسی خبر داد و گفت: انبار بزرگ موشک های داعش که از آن برای موشک باران شهر دمشق استفاده می شد، بر اثر بمباران توسط هواپیماهای روسی به طور کامل نابود شد.
وی افزود: این انبار در منطقه کوهستانی «مگار» استان دمشق قرار داشت و یکی از واحدهای داعش از آن برای موشک باران منطقه بویژه نواحی مسکونی پایتخت سوریه استفاده می کرد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از نابودی یک انبار بزرگ مهمات و مقر تهاجمی تروریست های جبهه النصره در استان لاذقیه در غرب سوریه خبر داد که در جریان بمباران مواضع تروریست های این گروه توسط شکاری بمب افکن های سوخوی روسی منهدم شد.
در جریان بمباران این هدف ها، چهار خمپاره انداز جبهه النصره نابود شد.
در منطقه «کفر نبده» استان حما سوریه هم هواپیماهای روسی یک مرکز تعمیر خودروهای زرهی جبهه النصره را بمباران کردند که بر اثر آن چند دستگاه نفربر زرهی این گروه تروریستی منهدم شد.
هواپیماهای روسی در استان حلب هم یک اردوگاه اموزشی تروریست های جبهه النصره را نابود کردند و شماری از تروریست های واقع در این مرکز آموزشی به هلاکت رسیدند.
یک پناهگاه زیرزمینی این گروه تروریستی در جریان بمباران جنگنده های سوخوی روسی در استان ادلب با بمب سنگرشکن از نوع «کاب-۵۰۰» با تمام تاسیسات واقع در آن نابود شد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از تغییر تاکتیک تروریست های داعشی و دیگر تروریست ها در سوریه خبر داد و گفت: آنها دائم مواضع خود را تغییر داده و به مواضع جدید نقل مکان می کنند.
آمریکا، انگلیس ، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان هفت کشور اردوگاه ضد سوری همراه رژیم صهیونیستی، پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند که براساس گزارش ها، شهروندانی از ۱۰۰ کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.
روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود ۵۰ فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی می ۲۴ و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته است.
مسکو اعلام کرده که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.