کد خبر : 421
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1392 - 7:33

اعلام حمایت از محمد علی سبحان الهی برای سمت استانداری آذربایجان شرقی

اعلام حمایت از محمد علی سبحان الهی برای سمت استانداری آذربایجان شرقی

 با انتشار نامه ای از سوی اساتید دانشگاه و فعالان جامعه کار، تولید و صنعت صورت گرفت؛
اعلام حمایت از محمد علی سبحان الهی برای سمت استانداری آذربایجان شرقی

در پی مطرح شدن اسامی مختلف برای تصدی سمت استانداری آذربایجان شرقی، گروه‌های مختلف دانشگاهی، فرهنگی، اجتماعی و کارگری از محمد علی سبحان الهی برای این مسئولیت حمایت و در این خصوص به رییس جمهوری نامه نوشتند.

در پی مطرح شدن اسامی مختلف برای تصدی سمت استانداری آذربایجان شرقی، گروه‌های مختلف دانشگاهی، فرهنگی، اجتماعی و کارگری از محمد علی سبحان الهی برای این مسئولیت حمایت و در این خصوص به رییس جمهوری نامه نوشتند.
جمعی از اساتید دانشگاهی و فرهنگی- فعالان جامعه کار، تولید، صنعت (قشر کارفرمایی- جامعه کارگری) با ارسال نامه‌ای به دکتر روحانی رییس جمهوری خواستار واگذاری سمت استانداری آذربایجان شرقی به محمد علی سبحان الهی نماینده سابق ۴ دوره مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و استاندار سابق این استان در زمان دولت اصلاحات شدند.
در این نامه خطاب به دکتر روحانی رییس جمهوری آمده است:
 
جناب آقای دکتر روحانی
رییس جمهور محترم و محبوب  ملت ایران
سلام علیکم

باردیگر بر خود لازم می دانیم در سالی که به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، حضور پرشور مردم ایران در انتخابات ۲۴ خرداد و کسب اکثریت آراء  توسط حضرتعالی را تبریک بگوییم ، اینک با تشکیل دولت یازدهم همه نگاه ها معطوف به اقدامات قوه مجریه برای تحقق حماسه اقتصادی دوخته شده است کاری بس مهم و مطالبه ای به حق از سوی مردم. البته همه اقشار مردم در سراسر کشور باید برای تحقق این مهم دولت را یاری دهند و در این میان حضور دولتمردانی با سابقه اجرایی لازم می تواند از این نیروی توانمند به نحو احسن برای توسعه و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این شرایط حساس اقتصادی و سیاسی بهره جوید. از میان مناطق و استان های مختلف کشور قطعا استان آذربایجان شرقی به واسطه آنکه همواره به عنوان یکی از قطب های مهم اقتصادی، صنعتی ، کشاورزی ، دانشگاهی و کارگری کشور مطرح و در طول تاریخ انقلاب اسلامی در تمامی برهه های سرنوشت ساز با حضور حماسی خود منشأ خدمات شایسته ای برای کشور بوده  از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر همین اساس همواره انتخاب مدیران بخش های مختلف این استان و در رأس آن مسئولیت استانداری با حساسیت دنبال شده است. از زمان شروع به کار دولت یازدهم و حتی قبل از انتخابات ۲۴ خرداد ماه نام افراد متعددی برای تصدی سمت استانداری آذربایجان شرقی از سوی گروه ها و شخصیت های مختلف مطرح شده است که هرکدام به واسطه برخورداری از پیشینه اجرایی گذشته قابل احترام هستند. اما شرایط فعلی چه می گوید و این استان چه کسی را برای پیشرفت و جبران خسارت می طلبد؟ استان آذربایجان شرقی در طول ۸ سال گذشته اگرچه با آمار و ارقام  خود را با رشد نشان داده است اما در تمامی بخش ها زخم های کهنه و جدید نمایان است به هر بخشی که نگاه می کنیم با نقصان هایی روبرو هستیم که اگر این روند ادامه پیدا کند این استان از جایگاه واقعی خود دور شده و بالتبع کشور نیز از آن لطمه خواهد دید. دریاچه ارومیه مقابل چشممان قرار دارد، تعطیلی برخی واحدهای تولیدی ، بیکاری کارگران، رکود طرح های ملی و دهها موارد دیگری را  نیز می توان به آسانی نام برد اما چه باید کرد؟
آقای رییس جمهور
ما خواهان حضور فردی برای استانداری آذربایجان شرقی هستیم که بومی این خطه باشد آشنا به تمام دردهای کهنه و مشکلات جدیدی که با آن روبرو است باشد، هستیم، می خواهیم فردی را برای سمت استانداری آذربایجان شرقی انتخاب کنید از مسئولانی نباشد که پس از اتمام مسئولیت در استان در گذشته ارتباط خود را قطع کرده و منتظر روزی باشد تا دوباره و در صورت کسب عنوان مسئولیتی جدید به آذربایجان شرقی و تبریز برگردد. همانگونه که قبلا نیز تأکید داشتیم  به همه اسامی و نام های مطرح برای سمت استانداری آذربایجان شرقی ارزش قایل هستیم اما به اعتقاد ما در میان این اسامی نام آقای دکتر محمدعلی سبحان الهی بیش از همه می درخشد کسی که در سابقه کاری خود نمایندگی حضرت امام خمینی(ره) در آغاز انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی و در سازمان جهادسازندگی داشته است.
علاوه بر آن ۱۶ سال به عنوان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و همچنین عضویت در هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در سابقه اجرایی خود دارد و بالتبع با تمام زوایا و پتانسیل های منطقه آشناست و مهمتر از همه محبوب مردم در این سال ها بوده است. وی با دارا بودن مدرک دکترای مهندسی صنایع به عنوان مدیر گروه مهندسی صنایع دانشگاه تربیت معلم فعالیت داشته و چهره ای دانشگاهی فعالی به شمار می آید. بر عهده گرفتن مسئولیت های مختلف اجرایی پس از نمایندگی مجلس شورای اسلامی از جمله ریاست مــوسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وابسته به وزارت نیرو، معاونت پارلمانی و حقوقی وزارت علوم‌،‌تحقیقات و فناوری، معاونت پارلمانی و امور استانها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و ریاست هیات مدیره سازمان ملی بهره وری کشور، نماینده ایران در سازمان بهره وری آسیایی (APO)  کوله باری از تجربه را با او همراه کرده است.
اقدام دکتر سبحان الهی در تاسیس انجمن بهره وری ایران به عنوان یکی از فعالیت های ارزشمند او در توجه به سازمان های مردم نهاد و مهمتر از همه توجه به بهره گیری از رویکرد استفاده از ” بهره وری” در فعالیت های جاری کشور است. پذیرش مسئولیت ۴ ساله استانداری آذربایجان شرقی در سال های ۸۰ تا ۸۴ دوران خوش و طلایی از توسعه این استان به شمار  می رود. طرحهای مهم و اساسی استان کلید می خورد، صنعت ، تولید، قشر کارگری، بخش کشاورزی و جامعه دانشگاهی آذربایجان شرقی روزهای خوشی را می بینند . استان آذربایجان شرقی در مسیر پیشرفت قرار می گیرد اما با تغییر دولت ادامه این روند محقق نمی شود اما دکتر سبحان الهی از پا نمی نشیند بلکه با تأسیس مرکزی تحت عنوان خانه توسعه آذربایجان و با حضور فرهیختگان از گروه های مختلف اجتماعی استان تلاش دارد روند برنامه ریزی های مدنظر برای توسعه این خطه را تداوم بخشد ودر این میان باید گفت او تنها مدیررده بالای استان آذربایجان شرقی است که پس از دوری جستن از مسئولیت های اجرایی در استان همچنان علاقه خود را برای پیشرفت آذربایجان شرقی به کار می گیرد.
این موسسه در طول عمر خود سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های استان را به خوبی رصد کرده و پیشنهادات و راهکارهای جالب توجهی را در این زمینه دارد و در واقع دکتر سبحان الهی را بایستی تنها فردی از میان  افراد مطرح برای تصدی سمت استانداری آذربایجان شرقی محسوب کرد که از یک پشتوانه علمی و اجرایی و مهمتر از همه یک برنامه مدون آماده برای توسعه استان برخوردار است و یک ویژگی منحصر به فرد را با خود همراه کرده است. از همه این مسایل هم بگذریم دکتر سبحان الهی از یک ویژگی خاصی نیز برخوردار است و آن آشنایی او با زوایای مختلف مجلس شورای اسلامی است که می تواند تعامل سازنده استان آذربایجان شرقی را با نمایندگان مجلس و کمیسیون های آن هموار سازد فرصتی که این مهم در اختیار استان ، مدیریت اجرایی  قرار می دهد سبب می شود تا نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس نیز بهتر از همراهی مدیریت کلان استان برای توسعه آذربایجان شرقی بهره گیرند موضوعی که قطعا رییس جمهور محترم و نمایندگان مجلس نیز به آن توجه خاص دارندو از آنان انتظار می رود در این انتخاب مهم همراهی لازم را داشته باشند.
جناب آقای رییس جمهور
کشور ما روزهای سختی را می گذراند بی تاثیر ساختن تحریم ها،  تلاش گسترده کشور برای قطع وابستگی و توسعه روزافزون و تحقق برنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشور و تبدیل ایران اسلامی به قدرت برتر علمی، اقتصادی ، صنعتی منطقه و دهها هدف مهم دیگری که در این چارچوب برای کشور ترسیم شده است شرایط را بیش از همه حساس کرده است در این میان استان آذربایجان شرقی بیش از سایر مناطق می خواهد در این توسعه و در کنار دولت یازدهم به ایفای نقش بپردازد به اعتقاد ما تحقق این مهم با حضور فردی با ویژگی های دکتر سبحان الهی ممکن خواهد فردی که با ارتباط سازنده خود با تمامی اقشار و مدیران ، بخش خصوصی می تواند فضایی مناسب را برای توسعه روزافزون آذربایجان شرقی فراهم آورد. لذا به عنوان کسانی که خود را در هر حال موظف به همراهی با دولت یازدهم می دانیم از این گزینه شایسته برای تصدی مسئولیت استانداری آذربایجان شرقی حمایت کرده و از حضرتعالی و دولت محترم می خواهیم با انتخاب دوباره ایشان برای این مسئولیت روزهای خوش آذربایجان شرقی دوباره شکل دهید./آریا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.