کد خبر : 4344
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آذر 1394 - 4:42

دکتر انگجی: شتاب دادن به علم همت حوزه و دانشگاه را می طلبد

دکتر انگجی: شتاب دادن به علم همت حوزه و دانشگاه را می طلبد

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان در آستانه روز وحدت حوزه ودانشگاه گفت: شتاب دادن به علم که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست،مستلزم وجه همت و تلاش همسوی حوزه ودانشگاه می باشد.

دکتر سیدجواد انگجی یاد آیت الله دکتر محمد شهید مفتح را گرامی داشته واورا نماد وحدت حوزه و دانشگاه خواند وگفت: این شهید والا مقام منادی وحدت حوزه و دانشگاه بوده و در نزدیک کردن این دونهاد علمی کوشش های بسیار انجام داد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان افزود:شهیدان دکتر مطهری، آیت الله دکترمفتح،دکتر بهشتی ودکتر باهنر از جمله شخصیت های  حوزوی وعالی رتبه بودند که با حضور در دانشگاه در تحقق آرزوی امام تلاش و همواره زحمات وجانفشانی هاکردند که نام این عزیزان تجربه موفق ونمونه های مثال زدنی برای وحدت حوزه و دانشگاه بودند وهمواره در یادها زنده خواهندماند.
وی وحدت حوزه و دانشگاه را آرمان بلند امام راحل دانست و افزود:دغدغه های امام به این قضیه،بیانگر اهتمام بیشتر ایشان به وحدت سیاسی وعاطفی و ارتباط و همبستگی بین روحانی و دانشگاهی و توجه وهشداری در راستای برهم زدن توطئه های بیرونی و درونی این وحدت بوده است.
دکترانگجی ادامه داد: امام(ره) حتی در وصیت نامه الهی سیاسی خودشان نیز براین موضوع تأکید نموده اند که بیانگر اهمیت موضوع می باشد و دریک کلام، وحدت حوزه و دانشگاه رابطه بین دین و علم است.
وی افزود: این دو مجموعه عظیم وتأثیرگذار می توانند با تعامل سازنده  و همدلی در جهت شکوفایی وبالندگی نظام جمهوری اسلامی ومقابله با توطئه های دشمنان در کنار یکدیگر قرار گرفته  واقدامات
مثمر ثمری انجام دهند که برگزاری کرسی های آزاد اندیشی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است یکی از آنهامی تواند باشد.
دکتر انگجی در پایان گفت: امید است دانشگاهیان و حوزویان به عنوان دو متولی دانش کشور با آشنایی عمیق از حوزه معرفتی یکدیگر وبا حفظ نقش ها و کارکردها، در مسیر همگرایی و وحدت  گام های اساسی تری بردارند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.