کد خبر : 5177
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 اردیبهشت 1395 - 15:28

سهم ۱۰ درصدی بیماری‌های قلبی از مأموریت‌های غیر تصادفی اورژانس ۱۱۵ آذربایجان‌شرقی

سهم ۱۰ درصدی بیماری‌های قلبی از مأموریت‌های غیر تصادفی اورژانس ۱۱۵ آذربایجان‌شرقی

 مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌های ۹۳ و ۹۴، حدود ۱۰ درصد مأموریت‌های غیرتصادفی اورژانس ۱۱۵ استان به بیماران قلبی اختصاص داشت.

دکتر «روزبه رجائی‌غفوری» با بیان این‌که مأموریت‌های قلبی در صدر مأموریت‌های غیرتصادفی تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ است، گفت: پارسال، در مجموع ۴۷۲۶ مأموریت قلبی، ۲۱۸۳ مأموریت تنفسی و ۷۷۲ مأموریت ناشی مسمومیت با منوکسیدکربن توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ استان انجام شده است.

وی در خصوص تفکیک این آمار در سال ۹۳ نیز گفت: از مجموع ۴۷ هزار و ۸۷۱ مأموریت غیرتصادفی، ۴۶۲۴ مورد به بیماران قلبی، ۱۹۶۱ مورد به بیماران تنفسی و ۵۵۸ مأموریت نیز به مسمومیت با منوکسیدکربن اختصاص داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: پارسال، در قالب مأموریت‌های غیرتصادفی در مجموع ۲۸ هزار و ۶۴۲ نفر به بیمارستان اعزام، ۱۸ هزار و ۴۹۷ نفر در محل درمان شده‌اند و مرگ ۲۵۴۰ نفر نیز تائید شده است.

به گفته رجائی، در سال ۹۳ نیز در قالب مأموریت‌های غیرتصادفی تکنسین‌های اورژانس، ۲۶ هزار و ۲۰۲ نفر به مراکز درمانی منتقل، ۱۷ هزار و ۱۰۴ نفر در محل درمان و مرگ ۲۴۹۱ ۲ نفر نیز تائید شده بود.

وی یادآور شد: در جریان مسمومیت با منوکسیدکربن نیز پارسال، ۱۹ نفر جان خود را از دست داده بودند که ۵ نفر آنها در شهرستان تبریز و ۱۴ نفر در سایر شهرستان‌های استان گزارش شده بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی در خصوص آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با منوکسیدکربن در سال ۹۳ نیز گفت: در کل استان مرگ ۲۵ نفر به‌علت استنشاق منوکسیدکربن در محل تائید شده بود که ۱۷ نفر آن‌ها در شهرستان تبریز و ۸ نفر نیز در سایر شهرستان‌های استان اتفاق افتاده بود.

رجائی‌غفوری از افزایش ۱۰ درصدی مأموریت‌های تصادفی و غیرتصادفی اورژانس ۱۱۵ استان در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ خبر داد و گفت: شمار کل مأموریت‌های تکنسین‌های اورژانس از ۶۳ هزار و ۹۲۲ مأموریت در سال ۹۳، به ۷۰ هزار و ۶۶۴ مورد در سال ۹۴ رسیده است.

وی گفت: سهم مأموریت‌های تصادفی در هر دو سال متوالی حدود ۲۰ درصد کل مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان بود، به طوری‌که پارسال تکنسین‌های اورژانس به ۱۴ هزار و ۳۲ مأموریت تصادفی و در سال ۹۳ نیز به ۱۳ هزار و ۳۳۹ مورد مأموریت تصادفی اعزام شده بودند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی در خصوص شمار فوتی‌ها و مصدومان مأموریت‌های تصادفی در سال گذشته گفت: در نتیجه انجام ۱۴ هزار و ۳۲ مأموریت تصادفی، در مجموع مرگ ۳۳۲ نفر در محل تائید، ۱۴ هزار و ۶ نفر به تشخیص تکنسین‌های اعزامی مرکز به بیمارستان اعزام و ۱۴۹۵ نفر نیز بصورت سرپایی در محل درمان شدند.

رجائی‌غفوری در تشریح این آمار در سال ۹۳ نیز یادآور شد: در قالب ۱۳ هزار و ۳۳۹ مأموریت تصادفی در مجموع مرگ ۳۰۷ نفر در محل تائید، ۱۳ هزار ۷۶۸ نفر به تشخیص تکنسین‌های اعزامی به بیمارستان اعزام و ۱۵۰۵ نفر نیز به‌صورت سرپایی در محل درمان شدند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.