کد خبر : 5523
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1395 - 6:50

استاندار آذربایجان شرقی: اثرات برجام متجلی می شود

استاندار آذربایجان شرقی: اثرات برجام متجلی می شود

 استاندار آذربایجان شرقی در آیین بهره برداری از نخستین واحد تولید آب اکسیژنه کشور گفت: بی نیازی از واردات این محصول گامی در راستای اقتصاد مقاومتی و از نتایج برجام است.

اسماعیل جبارزاده روز جمعه در این آیین که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهارکرد: بهره برداری از این واحد تولیدی با امضای برنامه جامع مشترک و امکان واردات کاتالیت ممکن شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های داروسازی استان آذربایجان شرقی و وجود شرکت هایی همچون زهروای و شهید قاضی، خواستار اجرای طرح های توسعه واحدهای داروسازی این استان شد.
وی با اشاره به اینکه در سند توسعه استان به صنعت داروسازی توجه ویژه ای شده است، گفت: آماده حمایت از راه اندازی شرکت های دپوی دارو در استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.
جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود از همراهی شهرداری تبریز به واسطه واگذاری زمین مورد نیاز احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شهرک خاوران قدردانی و خاطرنشان کرد: کارشناسان با ایجاد این بیمارستان در شهر جدید سهند موافقت نکردند و برای این شهر جدید ایجاد پلی کلینیک در نظر گرفته شده است.
استاندار آذربایجان شرقی اظهارامیدواری کرد: این پلی کلینیک هم با همکاری تامین اجتماعی ایجاد شود.
ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی خود در این آیین موافقت خود را با افزایش دو برابری ظرفیت تولید شرکت داروسازی قاضی در تبریز اعلام کرد.
به گزارش ایرنا با راه اندازی نخستین واحد تولید آب اکسیژنه در محدوده شهرستان بستان آباد علاوه بر اینکه از واردات این محصول بی نیاز می شویم امکان صادرات سالانه ۵ هزار تن به خارج از کشور را خواهیم داشت.
مدیر عامل شرکت فرایند گستر تامین با اشاره به اینکه هیدورژن به عنوان ماده اولیه این واحد تولیدی از شرکت کلرپارس تامین می شود ، اظهارکرد: ظرفیت تولید سالانه این واحد ۲۰ هزار تن و نیاز داخل ۱۵ هزار تن است که تامین آن ۱۰ میلیون دلار ارزبری داشت.
منوچهر فرهنگ دوست از تقاضای موجود برای آب اکسیژنه تولیدی این شرکت از طرف کشور قزاقستان خبرداد و افزود: درصدد همکاری با ارمنستان هم هستیم.
وی اشتغال زایی مستقیم این واحد تولیدی را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: برای یکهزار و ۵۰۰ نفر در صنایع پایین دستی ایجاد اشتغال می کند.
فرهنگ دوست با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این واحد از سال ۱۳۹۱ شروع شده است، گفت: ۹۰ درصد کار در دو سال گذشته انجام شده است.
بر اساس این گزارش، آب اکسیژنه در صنایع غذایی ، داروسازی و پتروشمی کاربرد دارد.
امروز همچنین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار آذربایجان شرقی عملیات اجرایی بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تامین اجتماعی در شهرک خاوران شروع شد.
این بیمارستان با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی اتریشی ها به صورت فاینانس احداث می شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

Guest شنبه , ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۸:۲۲

لغو مجوز بارسلونا برای برگزاری دوره مدرسه فوتبال

آکادمی ملی فوتبال از لغو مجوز باشگاه بارسلونا اسپانیا برای برگزاری یک دوره آموزشی مدرسه فوتبال در تهران خبر داد.
[لغو مجوز بارسلونا برای برگزاری دوره مدرسه فوتبال]

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از سایت رسمی فدراسیون؛ دکتر محمد حسین علیزاده- رئیس آکادمی ملی فوتبال با ارسال نامه ای به دکتر علیرضا اسدی- دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که شرکت سبز ورزش با ارسال مکاتبات و پیگیری های مکرر، متقاضی دریافت مجوز برای برگزاری یک دوره مدارس فوتبال با همکاری باشگاه بارسلونا اسپانیا در تهران بوده است.

در ادامه نامه رئیس آکادمی ملی فوتبال به دکتر اسدی آمده است، قرار بود تا این دوره به مدت ۷ روز و در اردوگاه منظریه آموزش و پرورش برگزار شود که علیرغم گذشت نزدیک به دو ماه، هیچگونه برنامه ای از سوی شرکت مذکور ارائه نشده است و از خانواده ها نیز طی اطلاعیه ای، هزینه های غیر متعارف دریافت شده است. بر همین اساس خواستار لغو موقت مجوز هستیم.