کد خبر : 5544
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 - 6:59

مقابله با اعتیاد باید از بنیان خانواده آغاز شود

مقابله با اعتیاد باید از بنیان خانواده آغاز شود

کارگاه آشنایی با آسیب های مواد مخدر بر روی فرد و جامعه در فرهنگسرای رضوان شهرداری منطقه ۶ برگزار شد.

به گزارش آی نیوز به نقل از شهرداری منطقه ۶ تبریز، داوود محمدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۶ در آغاز این کارگاه یک روزه گفت: اگر بخواهیم جامعه ای سالم و ایمن داشته باشیم باید در برابر همنوعان خود احساس مسئولیت حس کرده و در برابر پدیده های شوم بی تفاوت نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه ی بی تفاوتی تخریب جامعه است اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام همان احساس مسئولیت اجتماعی است.

وی با اشاره به هفت کلید طلایی در فریضه ی امربه معروف و نهی از منکر تصریح کرد: تشخیص حق از باطل، تفکیک، تکریم، تذکر، تکرار، صبر و تشکر از جمله عوامل موثر در تاثیرگذاری این فریضه در جامعه هستند.

در ادامه این کارگاه، سرهنگ ابوالقاسم پناه پور، عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی، هدف از برگزاری این دوره ها را آگاه سازی معضل مواد مخدر در بین خانواده ها عنوان کرد و گفت: مقابله با اعتیاد باید از بنیان خانواده ها آغاز شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری و مبارزه با یک معضل اجتماعی نیازمند شناخت کافی آن پدیده هستیم لذا شناخت و آشنایی با آسیب های مواد مخدر می تواند با پدیده ی شوم اعتیاد مفید واقع گردد.

سرهنگ پناه پور با اشاره به اینکه مواد مخدر امروزه به دو صورت سنتی(مانند: تریاک و هروئین) و صنعتی(شامل قرصه های روانگردان) عرضه می شود افزود: اعتیاد به مواد مخدر مانند زلزله ی ویرانگری است که بنیان فرد، خانواده و در نهایت کل جامعه را بر هم می زند.

وی با اشاره به تاریخچه ورود مواد مخدر به ایران از دوران صفویه توسط کمپانی هند شرقی گفت: هدف اصلی استعمار از ورود مواد مخدر، سلب اراده و تخریب شخصیت فردی و انهدام جامعه از طریق اعتیاد است.

این عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مواد مخدر سوءمصرف ندارد گفت: چنین واژه هایی بدنبال حساسیت زدایی و مشروعیت بخشیدن به پدیده شوم اعتیاد است

به گفته وی، استفاده از عنوان “سوءمصرف مواد مخدر” به این مفهوم است که مواد مخدر قانونی است اما مصرف بیش از اندازه آن مشکل آفرین است!

سرهنگ پناه پور با تاکید بر اینکه مواد مخدر تنها عاملی است که می تواند انسان را به ذلالت بکشاند گفت: امروز بحث اینکه معتاد بیمار است بقدری پررنگ شده که برای افراد گرفتار شده حق ایجاد کرده اند!

وی یادآور شد: طبق قانون ماده ۱۶ مواد مخدر، اعتیاد جرم بوده ولی برابر ماده ۱۵ فرصتی به افراد داده اند تا خود به دنبال درمان و ترک اعتیاد بروند.

پناه پور کنجکاوی، ناآگاهی از عواقب مصرف، آلوده بودن محیط و دوستان و نزدیکان ناباب را به عنوان مهمترین عوامل اعتیاد ذکر کرد و اظهار داشت: باید انسان قدرت نه گفتن را در خود تقویت کرده و در هرگونه تماس با مواد مخدر و حضور در جمع های آلوده پرهیز نماید.

وی با تاکید بر اینکه باید با فرزندان خود دوست بوده و وقت کافی برای همسر و فرزندان دالشته باشیم گفت: اگر ما خودمان را قربان کار کنیم، خانواده ی ما نیز قربانی رفتارمان خواهند شد.

سرهنگ پناه پور با تاکید بر اینکه عزم جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با معضل مواد مخدر جدی است گفت: در این راه سالانه صدها نفر از فرزندان این مرز و بوم به شهادت رسیده و هزینه های مالی و جانی بسیاری بر نظام تحمیل می شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.