کد خبر : 6194
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1396 - 6:19

متن کامل سخنان روحانی در روز ارتش

متن کامل سخنان روحانی در روز ارتش

رییس جمهوری در روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح ایران مایه آرامش ملت و بالاتر از آن ، مایه آرامش ملت‌های منطقه است.

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
۲۹ فروردین را به فرماندهی کل نیروهای مسلح، مقام معظم رهبری و به همه خانواده‌های شهدا،‌جانبازان، آزادگان و همه خانواده‌های ایثارگر ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج قهرمان، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
ارتش جمهوری اسلامی ایران از آستانه روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در همه صحنه‌های مهم پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در برابر ارزش‌های بزرگ اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت به خوبی نشان داده است.
آن روز که در آستانه پیروزی نهضت اسلامی بودیم، اگر ارتش به ندای امام راحل پاسخ مثبت نمی‌داد، انقلاب به این سادگی و سهولت به پیروزی نمی‌رسید.
ارتش در میان دو راهی خواست یک رژیم نامشروع به ظاهر حاکم بر کشور و همچنین استعمارگران بویژه آمریکا از یک طرف و از طرف دیگر خواست یک ملت و خواست امام و رهبر، دومی را انتخاب کرد و برگزید و مورد تجلیل امام راحل قرار گرفت.
ارتش در روزهای بعد از پیروزی انقلاب هم همواره برای دفاع از نظام و کشور در صحنه حضور داشت و مقاومت و ایستادگی کرد. یادمان نخواهد رفت در آن روزهای غربت جمهوری اسلامی ایران و توطئه گروهک‌ها در منطقه غرب کشور، پایگاه هوانیروز کرمانشاه و قهرمانانی چون خلبان کشوری و شیرودی و پایگاه هوایی تبریز و فرماندهی آن شهید فکوری در صف اول ایستادگی کردند .آنها نگذاشتند امام و ملت تنها بمانند. نه آن روزهای بعد از پیروزی انقلاب و تحرک گروهک‌ها، آنگاه که توطئه‌ای منطقه‌ای و بلکه جهانی علیه این ملت طراحی شد و تجاوز عفلقیان آغاز شد این نیروهای سه‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج بودند که در برابر تهاجم بیگانگان ایستادگی کردند.
ملت بزرگ ایران عملیات مهم ثامن‌الائمه که دل امام (ره)و ملت بزرگ را خشنود کرد و شکست حصر آبادان ، عملیات مهم بستان، عملیات بزرگ فتح‌المبین، عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر که ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج توانستند قهرمانی‌های بزرگی را از خود خلق کنند فراموش نخواهد کرد.
ما به همه آن جوانمردی‌ها و دلاوری‌ها درود می‌فرستیم، به همه آنهایی که در صحنه جنگ و در مسیر دفاع از استقلال کشور ایستادگی کردند از صیاد شیرازی‌ها، فلاحی‌ها، نامجو‌ها، ستاری‌ها، بابایی‌ها و همه شهیدان و همه سرداران میدان نبرد و همه دلاوران و خانواده‌های آنان و همه عزیزانی که در راه دفاع مقدس فداکاری کردند به تلاش و ایثار آنها ارج می‌نهیم.
هرجا امام و رهبری معظم انقلاب دستور و فرمانی دادند، و مسیری برگزیدند ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم اطاعت بود، آنگاه که امام فرمود و در وصیت‌نامه خود تأکید کرد که نیروهای مسلح در احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها و در بازی‌های سیاسی وارد نشوند، ارتش امتحان بسیار خوبی را در تاریخ انقلاب از خود نشان داد. ارتش تنها مظهر اقتدار ملی نیست،‌ارتش مظهر نظم و انضباط، مظهر مدنیت، سلامت اداری، سلامت اقتصادی، فراجناحی بودن و فراحزبی بودن، اسلامی بودن، دینی‌بودن و ملی‌بودن است.
هر مقدار نیروهای مسلح ما از گروه، جناح و حزب فاصله بگیرند در قلب مردم بهتر جای می‌گیرند، اعتماد ملی و نیروهای مسلح، اعتماد ملت و نیروهای مسلح بیشتر و بیشتر خواهد شد.
امروز ارتش مایه آرامش ملت و بالاتر مایه آرامش ملت‌های منطقه است. امروز دلاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ازخلیج فارس تا خلیج عدن، از دریای عمان تا دریای مدیترانه، آبهای آزاد، اقیانوس‌ها، با پرچم به اهتزاز درآمده، جمهوری اسلامی ایران دلاورانه حضور خود را در دریاها، ثبت می‌کنند، اما این حضور برای امنیت کشورهای ساحلی و کشتیرانی و امنیت به آبراه‌های دریایی است.
هیچ کس نگران حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی نیست. هیچ یک از ملت‌های منطقه نگران حضور ارتش و سایر نیروهای مسلح در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیستند.
رزمایش ارتش یا رزمایش سپاه مایه آرامش مردم منطقه است. دکترین ما، دکترین نظامی و جنگ نیست، دکترین ما، دکترین نظامی ما دفاعی است. استراتژی ما، استراتژی بازدارندگی فعال است، بازدارندگی برای استقرار صلح و امنیت در کشور و در کشورهای منطقه.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سایه خودباوری، خوداتکایی، نوآوری، امروز بزرگترین نیروی مقتدر مسلح در این منطقه هستند. اما این قدرت بزرگ نظامی هدفش صلح و امنیت است، نه تجاوز و نه حمله به مظلومان و کودکان ، این نیروهای مسلح همواره در پی دفاع از مظلومین هستند.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ارتش جمهوری اسلامی ایران نمونه یک ارتش مقتدر و نیروی مسلح مقتدر و صلح‌خواه در منطقه است. از ارتش ایران دیگران بیاموزند، دنبال فتنه در این منطقه نباشند به کودکان مظلوم و به پیرمردان و پیرزنان در کشور یمن حمله نکنند.
حمله به مظلومین برای کسی افتخار نمی‌آفریند حمله به مردم مظلوم ننگ دو جهان را برای متجاوزین بوجود خواهد آورد. چرا از این فرصت استفاده نمی‌کنند؟ فرصتی که ملت ما بوجود آورده است، فرصتی که نیروهای مسلح ما بوجود آوردند چرا دست دوستی، برادری، آشتی به سوی ملت‌های دیگر دراز نمی‌کنند، کمک مالی و تسلیحاتی به تروریست‌ها در سوریه، لبنان و عراق به چه معناست.
بمباران مظلوم مردم مظلوم یمن به چه معناست؟ دنبال چه هدفی می‌گردید؟آیا کشتن کودکان برای شما قدرت‌آفرینی می‌کند و اقتدار بوجود می آورد؟ شما بذر کینه را در دل مردم منطقه نشاندید و پاسخ آن را دیر یا زود خواهد دید.
ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح این سرزمین، برغم قدرت و اقتدارشان، هدفشان صلح و امنیت در سراسر این منطقه است.
ارتش استوار و سپاه پایدار و بسیج قهرمان، همه در خط رهبری معظم فرمانده کل قوا در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند ما برغم قدرت، تابع قانون هستیم .
اینکه شما می‌بینید در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ما راه مذاکره را انتخاب کردیم، خواستیم به دنیا و منطقه نشان دهیم که هیچ مشکلی در این منطقه و در جهان نیست که پای میز منطق و مذاکره حل نشود، خواستیم به دنیا بگوییم یک ملت مقتدر اجرای قانون را افتخار خود می‌داند، ما همه مقررات بین‌المللی را برای جلب اعتماد جهانی به فناوری صلح‌آمیز خود رعایت خواهیم داد اما ملت بزرگ ما اهل تجاوز نیست و هیچگاه نیز تجاوزی را نخواهد پذیرفت. ملت بزرگ ما راه توسعه خود را ادامه خواهد داد.
امسال سال همدلی، همزبانی، همکاری، هماهنگی در کنار یکدیگر است.همواره نیروهای مسلح ما در کنار مردم بودند همدل با مردم و دولت بودند امسال این ظهور و بروز بیشتر خواهد بود همه ما با وحدت و انسجام بیشتر از منافع ملی‌مان دفاع می‌کنیم.
هدف دلاوران، امیران و سرداران نظامی و دفاعی ما با سرداران دیپلماسی ما یک چیز است و آن صلح و امنیت، اقتدار مشروع، دفاع از منافع و حقوق ملی و کمک به مظلومان منطقه و مظلومان عالم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.