کد خبر : 6595
تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1396 - 13:01

آذربایجان شرقی توان تولید واکسن را دارد

آذربایجان شرقی توان تولید واکسن را دارد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های بالای استان در حوزه فناوری و شرکت های دانش بینان اعلام کرد : این استان توان تولید واکسن را دارد و نباید در راه اندازی آن تعلل شود.

به گفته مجید خدابخش به دلیل نبود واکسن و مشکلات ناشی از واردات آن بیش از۲۰ هزار قطعه مرغ براثر آنفولانزای مرغی در کشور معدوم شده است.

استاندار آذربایجان شرقی چهارشنبه در جلسه ستاد  زیست فناوری استان یادآورشد: این واکسن ها در آلمان تولید می شود و عربستان با خرید آن موضوع را به تنش سیاسی تبدیل کرده است .

وی افزود: آمادگی استان برای تولید واکسن درحالی است که دولت در برنامه ششم خرید واکسن‌های حیوانی تولیدداخل را تضمین کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی از ۱۲ طرح دانش بنیان زیست فناوری  دراستان نام برد و گفت  : به دلیل  قابلیت های مناسب استان دراین حوزه می توانیم به قطب زیست فناوری کشور تبدیل شویم .

خدابخش ضرورت تبدیل ایده و اندیشه های فکری و عملی استان به تجارسازی  و هدایت سرمایه های مردمی به این حوزه را مورد تاکید قرار داد.
استاندار آذربایجان شرقی  ادامه داد :  شرکت‌ های دانش بنیان،  دارایی فیزیکی چندانی ندارند ولی در بورس از ارزش بالایی برخوردار هستند که برخی از آن‌ ها بیش از یک هزار میلیارد سرمایه دارند.  

وی بر فعال سازی خوشه‌ های «نانو»، «بیو» و «های تک»  تاکید کرد و خواستار به روز رسانی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در صنایع و واحدهای تولیدی شد.

خدابخش با بیان اینکه در حوزه پزشکی، تکنولوژی حرف اول را می‌زند ابراز داشت: دنیا در جهت توسعه تکنولوژی دانش بنیان حرکت می‌کند چراکه ارزش افزوده زیادی دارد بنابراین باید مدل و روش کار را پیدا کنیم و در استان اجرایی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بروکراسی اداری سرمایه گذاری به ویژه در حوزه دانش بنیان را باید به حداقل برسانیم و ریسک این شرکت‌ها را پوشش دهیم افزود:  ویژگی این محصولات این است که بازار دارند و روز به روز تقاضا افزایش می‌یابد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.