کد خبر : 6602
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1396 - 15:31

صادرات غیر نفتی ۱.۳ میلیارد دلاری در آذربایجان شرقی در سال جاری

صادرات غیر نفتی ۱.۳ میلیارد دلاری در آذربایجان شرقی در سال جاری

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماه سال جاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی از این استان انجام شد که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به بیش از ۲ میلیارد دلار برسد.

 

مجید خدابخش افزود: منابع مالی بسیار خوبی در کشور وجود دارد که باید با دانشگاه و علم مرتبط شود تا در خدمت تولید و ایجاد اشتغال، صادرات و توسعه کشور و استان قرار گیرد.
وی ادامه داد: شرکت های دانش بینان با وجود ریسک هایی که دارند، سودآوری بسیار بالایی دارند.
خدابخش با بیان اینکه فناوری در جهان در حال تغییر و تحول است، اظهار کرد: اگر نانوفناوری، زیست فناوری و فناوری های بالا وارد بازار شوند و نتوانیم خود را با آن ها تطبیق ندهیم بسیاری از کارخانجات بسته خواهند شد.
وی گفت: در حوزه پزشکی تغییرات بسیاری در حال انجام است و در آینده نزدیک جراح های متبحر آنهایی خواهند بود که بتوانند به وسیله فناوری جراحی انجام دهند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ریسک شرکت های دانش بنیان باید تحت پوشش قرار گیرد، افزود: محصولات دانش بنیان به خصوص در حوزه زیست فناوری بازار خوبی دارند که باید از آن بهره مند شد.
وی ادامه داد: شکست صنایع نشان می دهد که این صنایع خود را با تکنولوژی های روز و استانداردهای جهانی تطبیق نداده اند.
خدابخش با اشاره به حمایت از ۱۲ طرح دانش بینان در حوزه زیست فناوری توسط ستاد توسعه زیست فناوری کشور گفت: آذربایجان شرقی به عنوان قطب شمالغرب کشور در حوزه زیست فناوری فعال است.
وی گفت: در راستای توسعه استان و ایجاد اشتغال برای جوانان از شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم و همه مسایل و مشکلات اداری پیش روی این شرکت ها را احصا خواهیم کرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.