کد خبر : 9290
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 - 18:56

لزوم پیوست فرهنگی و اجتماعی در پروژه های عمرانی بافت حاشیه نشین

لزوم پیوست فرهنگی و اجتماعی در پروژه های عمرانی بافت حاشیه نشین

تبریز- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز بر لزوم پیوست فرهنگی و اجتماعی در پروژه های عمرانی بافت حاشیه نشین تاکید کرد….

 فرج محمد قلی زاده یک شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از شهردار و همراهانش خواهش دارم تا در هر پروژه عمرانی که اجرا می کنند، حتماً به پیوست فرهنگی و اجتماعی آن فکر کنند.

وی با تأکید مجدد بر لزوم توجه جدّی به پیوست های فرهنگی و اجتماعی در پروژه های عمرانی گفت: نمونه عینی این بی توجهی، پروژه نوّاب تهران است که زمانی به لحاظ زیبایی زبانزد عام و خاص بوده است، اما چون در آن زمان به پیوست فرهنگی و اجتماعی آن فکر نشده بود، به لحاظ آسیب های اجتماعی و فرهنگی جزو، پروژه هایی است که مشکل ساز برای منطقه شده است.

قلی زاده در پایان این بحث بر لزوم پیوست فرهنگی و اجتماعی در تمام پروژه های عمرانی بافت حاشیه نشین تأکید کرد و گفت: کارهای عمرانی بافت حاشیه نشین حتماً باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

وی در بخش دیگر با تذکر در مورد قلع و قمع درختان زعفرانیه گفت: باز اصرار من بر تهیه و ارایه گزارش کامل و ارایه آن به مردم است و در این راستا معتقدم باید از طریق یک گزارش کامل، اصل موضوع به افکار عمومی تبیین شود و مقصران، بانیان و خاطیان این فاجعه از طریق رسانه های ملی به مردم معرفی شوند تا در آینده دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

انتقاد از قطع درختان در تبریز

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در همین راستا با اشاره به قطع درختان دو، سه ساله کوی پرواز نیز تذکر داد و گفت: یکی از نهادها با این حساب و کتاب که این مکان متعلق به ماست، اقدام به قطع درختان و نهالان دو، سه ساله کوی پرواز کرده، و همچون لشکریان مغول به درختان زنده و بی زبان هجوم آورده، و آن ها را قلع و قمع کرده است و شورا باید این موضوع را بررسی و پیگیری کند.

فرج  محمد قلی زاده در بخش دیگر نیز با اعتراض به مطرح سازی لایحه مرتبط با کمک ۱۰۰ میلیون تومانی شورا به هیئت کشتی اظهار داشت: افزون بر اینکه برای اجرای این همایش قرار بود دولت کمک کند و کمک ۷۶۰ میلیارد تومانی تصویب شده بود و اکنون این اعتبار به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است، قرار بود کلیه رویدادهای فرهنگی و ورزشی در تبریز برگزار شود، اما تا به امروز چنین اتفاقی نیفتاده، و تمام رویدادهای ما به کشتی ختم شده است.

وی با اظهار بر اینکه آنان در قبال مصوبات خود، حال می خواهند هزینه این برگزاری را از جیب مردم پرداخت کنند، ادامه داد: بنده با این گونه بذل ها و بخشش ها مخالفم و مخالف این هستم که مدیر و مسؤولی بنشیند و کاری انجام ندهد و از جیب مردم خرج کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با گریز به داستان اشک دیده پروین اعتصامی، تصریح کرد: همانگونه که پروین اعتصامی به آن کودک گفت که درخشش تاج و زرق و برق آن، اشک چشم من و توست، حال اموال شهرداری نیز اشک چشم مردم است و باید به اولویت خرج شود، نه برای پوشش گذاشتن بر قصور، ناتوانی، کم و کسری های مدیران.

وی با بیان اینکه رابطه ما همچون رابطه موکل و وکیل است، ابراز داشت: باید متوجه باشیم در علم حقوق، موکل هر چه قدر به وکیل اختیار بدهد، وکیل می تواند کار انجام دهد و خارج از آن برای وکیل مقدور نیست و در این خصوص نیز ما اگر از مردم سؤال کنیم که آیا شما به ما اجازه می دهید تا ما از جیب شما خرج کنیم، قطعاً به ما اجازه نداده اند، و نخواهند داد.

قلی زاده در همین راستا ادامه داد: در چنین وضعیتی که شما قادر به پرداخت حقوق کارگران و پیمانکاران خود نیستید،   اهدا، بذل و بخشش ۱۰۰ میلیونی به فلان سازمان، و ۲۰۰ میلیونی به فلان سازمان دیگر با تدبیر، منطق و عقل سازگار نیست. چون این کار، وظیفه دولت است و دولت از مردم مالیات می گیرد، حتی برای عطسه و سرفه ما نیز پول می گیرد و نفت می فروشد و پول می گیرد، و این وظیفه دولت است و منت نیست و مدیران و مسؤولان نباید برای کسب امتیاز و مقامی برای خود، از جیب و حق مردم خرج کنند.

image

نیاز به شفاف سازی در کشور داریم

غلام حسین مسعودی ریحان؛ رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری این شورا نیز با بیان اینکه در کشور ما کاملاً نیاز به شفاف سازی داریم، ادامه داد: ما در پروژه های کلان، نیازمند شفاف سازی، شیشه ای کردن دولت، شهرداری ها و تمام زوایای کشوری هستیم و در این خصوص رسانه ها باید به عنوان قوّه چهارم ورود کرده، و جلوی این ضد و نقیض ها را سدّ کنند.

وی با اشاره به بحث فیلترینگ تلگرام، ابراز داشت: حال که بسیاری از رسانه ها در بحث ضد و نقیض های مشهود در جامعه ورود یافته اند، بحث فیلتر کردن تلگرام ها را مطرح می سازیم و با این کار  قانون شکنی را در بطن جامعه و در بین مردم و جوانان رواج می دهیم، پس اگر فیلتر کردن تلگرام خوب است، شخصی مسؤول این کار شود و مسؤولیت عواقب آن را به عهده بگیرد و علل آن را به طور شفاف به مردم تبیین کند و بگویند که چرا تلگرام فیلتر می شود.

مسعودی ریحان در همین راستا با بیان اینکه قبل از فیلتر کردن، بهتر بود نظر سنجی می کردیم، تصریح کرد: ما باید در یک گوشه از میزمان، مردم را هم ببینیم و با مردم هماهنگ شویم، چون در چنین شرایطی است که ترامپ قادر نخواهد بود به ما گردن کلفتی کند./مهر

برچسب ها : ، ، ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.