کد خبر : 10097
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 15:28

تبریز میزبان ۴۰۰ پژوهشگر کشوری در حوزه عمران، معماری و شهرسازی

تبریز میزبان ۴۰۰ پژوهشگر کشوری در حوزه عمران، معماری و شهرسازی

رییس مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز در آستانه برگزاری کنفرانس ملی عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام که روز سه شنبه در تبریز برگزار می شود، به تشریح محورهای علمی این کنفرانس پرداخت.

 

علیرضا سلطانی با اشاره به برگزاری کنفرانس یکروزه عمران، معماری و شهرسازی در تبریز گفت: این همایش روز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه در تالار وحدت دانشگاه  تبریز و با حضور بیش از ۴۰۰ تن از پژوهشگران و متخصصان حوزه عمران، معماری و شهرسازی برگزار می شود.

علیرضا سلطانی افزود: کنفرانس ملی عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام با مشارکت بسیاری از نهادها، سازمان ها و دانشگاه های از جمله دانشگاه تبریز، صنعتی سهند، شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه جامع علمی کاربردی و با مدیریت مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز علمی کاربردی شهردای تبریز با اشاره به اینکه این کنفرانس دارای مجوز ISC از پاسگاه اسنادی جهان اسلام است، گفت: رویکرد حاکم بر این کنفرانس که در سطح ملی و با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت کننده و اساتید صاحب نام برگزار می شود بر محورهای عملیاتی و مشکلات و معضلات مبتلابه شهرهای بزرگ قرار گرفته است.

وی افزود: ما در این کنفرانس به دنبال یافتن پاسخ در ارتباط با اثرات زیست محیطی طرح های عمرانی و توسعه در شهرها، آگاهی از فن آوری های و دست آورد های نوین در مواد و مصالح ساختمانی، کاربرد فن آوری های نوین در پالایش و حذف آلاینده های زیست محیطی، عیب یابی لرزه ای و مهندسی سازه و روش های نوین در بهسازی و مقاوم سازی سازه ها، الگوها و سبک های معماری، تاثیر زلزله در سازه های فضاکار، سازه های بنایی، بتنی و ویژه و ارزیابی آسیب پذیری، آسیب رسانی و ریسک شریان های حیاتی در مواقع بحرانی هستیم.

دکتر علیرضا سلطانی، تقییرات اقلیمی، تحولات تکنولوژیکی و نقش آن در فرایند توسعه و عمران شهرها، معماری شهری و زیبایی شناسی شهری، مشارکت شهروندان ، الگوهای و شاخصه های توسعه پایدار، مدیریت سیستم های حمل و نقل و تاسیسات و زیرساختهای شهری، بافت های فرسوده و سکونت گاههای غیر رسمی و توجه به چگونگی توسعه عرصه های عمومی و مدیرریت بحرات و مدیریت پسماند شهری را از دیگر محورهای این کنفرانس علمی دانست.

رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز افزود: منظر شهری پایدار و توسعه، روانشاسی و جامعه شناسی شهری، مرمت بافت ها و آثار تاریخی، مهندسی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان، مدیریت بحران و یافته های نو در معماری منظر از دیگر محورهای این کنفرانس ملی بشمار می روند.

علیرضا سلطانی در پایان سخنانش با اشاره به ریاست این کنفرانس توسط مهندس ایرج شهین باهر شهردار تبریز، افزود: در این کنفرانس از دانشگاه های مختلف کشور و استان اساتید و محققانی که مقاله ارسال کرده اند در پنل های مختلف به ارائه مقاله خواهند پرداخت.

کنفرانس ملی عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام از ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز سه شنبه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.