کد خبر : 1144
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 تیر 1393 - 6:53

شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی تشکیل جلسه داد

شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی تشکیل جلسه داد

پیرو هماهنگی های قبلی جلسه دوم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی ، مدیران کل ادارت استان و اعضاء هیات نمایندگان اتاق تبریز و بخش خصوصی استان در محل اتاق تبریز تشکیل جلسه داد .

به گزارش روابط عمومی و بین الملل اتاق تبریز در ابتدای این نشست دکتر جبارزاده با خیر مقدم به حضار شروع جلسه را اعلام کردند ودستور جلسه را قرائت نمودند.

فرخ مسجدی معاون برنامه ریزی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ساختار شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هدف عمده این نشست را ارتباط بیشتر بین دولت و بخش خصوصی به جهت حل بیشتر مشکلات با توجه به قانون ، انتقال مطالب ، هماهنگی و همکاری بیشتر و رسیدن به روند نتیجه گیری و تصمیم سازی بهتر ذکر کرده و افزود به چند طریق اداره این نشست ها امکان پذیر می باشد اول اینکه ایجاد کمیته های تخصصی و طرح مسائل بصورت موضوعی  ساختاری توسط اعضاء با توجه به دستور جلسه مطرح گردد و یا اینکه تشکیل جسلات بر مبنای دستگاههای اجرایی اعم از  ، مالیاتی، تامین اجتماعی ، گمرک و یا سایر دستگاهها باشد.

مسجدی با تاکید بر این نکته که مسئولین در این جلسات بایستی شنونده باشند و با توجه به قانون صحبتهای بخش خصوصی شنیده شود . افزود ایجاد کمیته های تخصصی و رسیدگی به مسائل متنابه در اولویت های اصلی باید قرار گیرد.

 قهرمانی دبیر اجرایی اتاق نیز با اشاره به قانون ساختار اعضای شورای گفتگو را قرائت و توضیحاتی در این مورد ارائه کرده و با ذکر اینکه تصمیم برای انتخاب ۸ نفر اعضای اقتصادی توسط اتاق بازرگانی و اتاق تعاون بایستی انتخاب و به جمع اعضاء معرفی گردد.

مشکل تامین زمین در منطقه ویژه اقتصادی سهلان توسط آقای محمد زاده عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز مطرح گردید که بهروز وطن پرست مدیر عامل این منطقه توضیحاتی در مورد مسائل و معارضین زمینهای این حوزه ارائه دادند .

وطن پرست با اذعان این مطلب که کارهای کارشناسی زیادی در این مورد صورت گرفته که این زمین ها را آماده برای قیمت گذاری کرده است و در آینده نزدیک به یکماه قیمتهای زمین های منطقه ویژه اعلام خواهد شد.

فریدون جعفری عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز با توجه به دستور جلسه توضیحاتی در مورد صنایع فولاد کشور و استان آذربایجان شرقی ارائه داده و افزود : متاسفانه در استانهای دیگر به خصوص در اصفهان کارهای کارشناسی برای احداث کارخانجات فولاد صورت نگرفته و این امر باعث کم آبی و خشکسالی امروزه در این استان شده است.

وی با تاکید براینکه لزوم کارخانجات ذوب فولاد در منطقه با توجه به نیازهای استان آذربایجان شرقی از ضروریات است افزود : تامین منابع آبی و سایر مسئلی که بایستی در این صنعت مورد توجه قرار گیرد . توجه ویژه مسئولین استان بویژه مسئولین استان بویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را می طلبد.

 رضا رحمانی نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون صنعت مجلس نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه در قانون نکات قوت و ضعف است که در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بایستی به این قوانین توجه ویژه گردد و قوانین زائد حذف و با ارزیابی بهتر این قوانین کمک به تولید مهیا می شود .

رحمانی حمایت از تولید شاه را بیت و نکته انتهایی فرمایشات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت : تمام حرکتها بایستی در جهت کمک و در نفع تولید و صنعت باشد . و اگر غیر از این مطلب باشد نتیجه مثبت نخواهیم گرفت . وی بهبود فضای کسب و کار را از اولویتهای دولت تدبیر و امید ذکر کرده و گفت : از شعارهای این دولت بهبود این فضا است که خوشبختانه به آن عمل نیز میکنند و در استان نیز بایستی           جهت گیریها در مورد تولید و صنعت همسو و مشخص باشد و تولید خود را فقط بر محور صادرات تنظیم نمائیم .

آقای ژائله عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز نیز در صحبتهای خود پیشنهاد بررسی و راه اندازی واحدهای صنعتی که تعطیل شده اند را در جلسات شورای گفتگو داد و قدم اول را احیاء این واحدها که با نیاز و رسیدگی اندک میتوانند شروع بکار نمایند.

وی همچنین با تاکید بر فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل استان ، بخش حمل و نقل شمالغرب را از پیرترین ناوگان و مورد بحث ترین مسائل را دانست و پیشنهاد رسیدگی به این حوزه نیز شد.

آقای صدقی نسب نیز از موانع تولید به مورد مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرده و در بعضی از کارخانجات عده ای از افراد پشت میز نشین با مراجعه به مراجع اداره کار تقاضای تعلق مزایای شغلهای سخت و زیان آور میکنند که ماهانه واحدهای تولیدی ملزم به پرداخت هزینه به این عنوان هستند . صدقی نسب با بررسی این مورد خواستار رسیدگی مسئولین در این زمینه شد دکتر جبارزاده از مدیر کل معاون کار ، رفاه اجتماعی خواستار رسیدگی بیشتر در این زمینه شدند..

در ادامه جلسه مصوب گردید جلسات شورا را هر دو هفته یکبار در محل اتاق تشکیل و دستورات جلسه توسط دبیر که شامل یک نفر از بخش دولتی ، قضایی و خصوصی هستند تدوین و قبل از جلسه به اعضاء اعلام گردد و تقویم جلسات برای هر ۳ ماه آماده و اطلاع رسانی گردد.

در خاتمه جلسه دکتر جبارزاده خبر از انتخاب ۴ استاندار تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، اردبیل بعنوان اعضاء کارو گروه حمایت از تولید و صنعت داد و ختم جلسه را اعلام نمود.
 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.