کد خبر : 1293
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1393 - 4:48

طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۱۰ نفر / افزایش یک نماینده در آذربایجان شرقی

طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۱۰ نفر / افزایش یک نماینده در آذربایجان شرقی

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس از بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۱۰ نفر در جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امور شوراهای خانه ملت ، به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: رسیدگی به طرح افزایش تعداد ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس و اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در جلسه امروز کمیسیون شوراها ادامه یافت.
وی افزود: افزایش تعداد ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در قانون اساسی به آن اشاره شده، موضوعی سنگین و همراه با مباحث متعدد کارشناسی است که در چند ماه اخیر جلسات متعددی در این حوزه برگزار شده است.
رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس، اصلاح حوزه‌های انتخابیه را از دیگر محورهای مهم این طرح برشمرد و تصریح کرد: در این طرح علاوه بر افزایش تعداد نمایندگان مجلس، وضعیت حوزه‌های انتخابیه نیز بررسی شده و در مواردی که ناهمگونی در حوزه‌های انتخابیه وجود دارد، شرایط حاکم بر آن اصلاح شد.
وی در ادامه شاخص‌های افزایش تعداد نمایندگان را شامل عوامل انسانی، جغرافیایی، سیاسی و نظایر آنها مطرح کرد و متذکر شد: برای تأمین عدالت جهت تقسیم نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و رعایت حقوق مردم شریف ساکن در مناطق محروم، تدابیری اتخاذ شد تا شاخص‌هایی بر اساس عوامل انسانی، جغرافیایی و شرایط سیاسی و اقتصادی تعریف شود و بر این اساس تقسیم نمایندگان صورت پذیرد.
خجسته خاطرنشان کرد: پس از بررسی صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف مقرر شد تا موضوع افزایش تعداد نمایندگان در استان‌های کرمانشاه، یزد، فارس و آذربایجان شرقی، در مجمع نمایندگان این استان‌ها مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
وی در پایان این جلسه از زحمات ارزشمند نایب رئیس اول و دوم کمیسیون در رسیدگی به این طرح و اعضای کمیته مربوطه تقدیر و تشکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.