کد خبر : 1660
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مهر 1393 - 13:43

تقابل خطیبی با کمالوند؛ توهم یا واقعیت؟

تقابل خطیبی با کمالوند؛ توهم  یا واقعیت؟

آی نیوز-  درست ۵ سال از زمان اوج اختلافات رسول خطیبی و فراز کمالوند می گذرد. این اختلافات در ایامی رخ داد که کمالوند مربی محبوب تراکتورسازی و خطیبی بازیکن محبوب این تیم بود.

به گزارش آی نیوز، پایگاه اطلاع رسانی آناج در قسمت اخبار درگوشی خود با انتخاب تیتر ” توطئه ایجاد فضای تقابل بین کمالوند و خطیبی” خبر از تلاش سرشاخه های جریانی در جهت ایجاد تقابل بین خطیبی و کمالوند داده است.
این پایگاه خبری پرطرفدار استان آذربایجان شرقی با اتکا به آنچه که اخبار رسیده از منابع آگاه می نامد اضافه نمود است ” این جریان به صورت هدفمند در صدد ایجاد تقابل بین کمالوند و خطیبی هستند.
در جمله دوم و آخر این خبر درگوشی نیز آمده است.:” در راستای ایجاد فضای تشنج و تنزل در فوتبال استان، گروهی در حال تدارک این فضا برای ایجاد یک دو قطبی بین کمالوند و خطیبی هستند.”
تیزبینی خبرنگار آناج در این مورد البته مسبوق به سابقه است زیرا کسانی که فوتبال تبریز و تراکتورسازی را دنبال می کنند به خوبی به یاد دارند که جدال لفظی بین کمالوند و خطیبی در سال ۱۳۸۸ و در زمان مدیریت ناصر شفق و سرمربیگری کمالوند در تراکتورسازی تبریز آغاز شده است.
جدالی که ظاهرا با جدایی رسول خطیبی بازیکن، از تیم تراکتورسازی کمی فروکش کرد.
اما واقعیت چیست؟ آیا توطئه ای وجود دارد؟ آیا کسانی قصد دارند این تقابل را بین خطیبی و کمالوند ایجاد کنند؟ نفع آن کسان از این تقابل چه خواهد بود و ضرر رسول و فراز وتراکتور و گسترش از این تقابل چه می تواند باشد.
واقعیت همان است که گفتیم این دو فرد ارتباط بسیار صمیمانه ای با هم ندارند ولی از یاد نبریم حرف کمالوند در سال ۸۸ را که گفته بود:” در این فوتبال چه کسی هست که با دیگری حرفش نشده باشد؟ در فوتبال این مسایل پیش می‌آید. ما که با هم خصومت نداریم. دعوا بین مربی و بازیکن همیشه هست.”
این یک امر طبیعی است که بین دو بازیکن با همدیگر و یا یک بازیکن و مربی باهم و یا دو مربی  زمانی اختلافاتی روی داده باشد. اختلاف قبلی رسول و کمالوند هم کتمان کردنی نیست.
البته این اختلاف اختلافی بین مربی یک تیم و بازیکن همان تیم است. این اختلافات بخصوص زمانی که اختلاف سنی مربی و بازیکن کمی بیشتر از یک سال باشد بیشتر امکان بروز دارد.
اما در مورد اینکه آیا توطئه ای وجود دارد؟ استفاده از لفظ توطئه برای موضوعی که هنوز اتفاق نیافتاده است و البته احتمال افتادنش می رود تنها زمانی جایز است که بدانیم منابع آگاه آناج واقعیت را گفته باشند. البته رسول خطیبی و فراز کمالوند آنقدر باهوش و عاقل هستند که نگذارند چنین توطئه ای به سرانجام برسد.
محتمل است کسانی به دلایل مختلف این اختلافات تاریخ گذشته رسول خطیبی و کمالوند را تشدید نمایند تا از این آب گل آلود ماهی بگیرند. هزار متهم هم می توان برای این موضوع ردیف کرد. از عوامل تیم های رقیب گرفته تا عوامل برخی مربیان بیکار و در جستجوی عنوان و یا دشمنان رسول و فراز. اما همچنانکه گفتیم این مسئله در صورت حرکت عاقلانه رسول و فراز می تواند اتفاق نیفتد.
تراکتورسازی تبریز و گسترش فولاد در هفته های سیزدهم و بیست وششم لیگ دربی تیم های تبریزی را برگزار می کنند و به جز این دو بازی در بقیه بازیها نتایج هر دو تیم می تواند در سرنوشت تیم دیگر تاثیرگذار باشد.
اما همین دربی ها می تواند زمان اوج تنشها باشد که باید این دوران حساس نیز با تیزبینی مسئولان دو تیم یکی پر طرفدار و دیگری کم طرفدار اداره شود.
البته رقابت ورزشی و فنی این دو مربی نه تنها چیز بدی نیست بلکه باید باشد اما اگر این رقابت به خصومت و یا دشمنی و یا به تعبیری به وضعیتی تبدیل شودکه از آن به توطئه تعبیر شود می توان از آن اظهار نگرانی کرد.
رسول خطیبی و فراز کمالوند هر دو انسان هستند، هر دو برای تراکتورسازی زحمت کشیده اند و هر دو مربی تیم تبریزی هستند.
رسول خطیبی در این یکی دو سال ثابت کرده است که اگر توانایی مدیریت فنی او در تیمهایش قوی بوده است به همان اندازه نیز توانسته است افکار عمومی را با خود مجاب کند و اسیر حاشیه ها نگردد.
در پایان ذکر این نکته خالی از فایده نیست که باید تلاش شود سوتفاهم به وجود آمده بین این دو مربی جوان و آینده دار را برطرف کنم. زیرا به گفته خود کمالوند دنیای ورزش و فوتبال از این ناراحتی ها دارد و به گفته خطیبی باید برای اعتلای فوتبال تبریز و آذربایجان از هر مانعی عبور کنیم.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

میلاد پنجشنبه , ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۷:۴۷

توهممممم !! عین یه برادر کار میکنن کنار هم… حتی کمالوند گفته تراختور هر کی رو نیاز داشته باشه بهش میده

اراز پنجشنبه , ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

یاشاسن خطیبی تونی کمالوند سه ضلع مثلث محبوب دلها