کد خبر : 1707
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1393 - 10:58

سوخت مازوت نیروگاه‌ها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد

سوخت مازوت نیروگاه‌ها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سوخت مازوت نیروگاه‌ها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد خواستار توجه به اصلاح شبکه‌های توزیع نیروی برق و آب به جای تولید مجدد انرژی توسط نیروگاه‌ها و شبکه‌های آبرسانی شد.

محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در سومین همایش منطقه‌ای بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت‌های توزیع نیروی برق شمال‌غرب کشور اظهار کرد: دستیابی به روش‌های نوین علمی در زمینه فوریت‌های برق‌رسانی، ارتقاء ایمنی، افزایش قابلیت‌های نیروگاهی برای مدیریت حوادث و عملیات پدافند غیرعامل از ضروریات حال حاضر جامعه است.
وی بر لزوم ایمن‌سازی شبکه‌های توزیع نیروی برق برای کاهش آسیب‌پذیری و ضربه‌پذیری تاکید کرد و افزود: در مقطع کنونی باید در جهتی حرکت شود که به جای ساخت یک نیروگاه متمرکز هزار مگاواتی چندین نیروگاه کم‌ظرفیت در مناطق مختلف ساخته شود تا در صورت حادثه با قطعی برق سراسری مواجه نشویم و بازسازی این نیروگاه‌ها هم سهل‌تر صورت پذیرد.
پورمهدی با اشاره به استفاده از سوخت مازوت در برخی نیروگاه‌ها که عوارض زیست محیطی بسیاری را به دنبال دارد، گفت: استفاده از سوخت‌های مازوت سلامت مردم را به طور جدی به خطر می‌اندازد؛ بنابراین انتظار می‌رود پس از این همه کار در زمینه‌های برقی و نیروگاهی مسائل زیست محیطی کاملا لحاظ شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: درست است که تولید گاز در کشور محدودتر شده ولی نباید تولید و فروش برق به قیمت به خطر انداختن سلامتی مردم باشد بلکه لازم است در این ارتباط فناوری‌های جدید نانو بکار گرفته شود تا بتوانیم به تولید انرژی پاک بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی هزینه‌های سنگین زیست محیطی و فقدان ایمنی شبکه‌های تولید و توزیع برق قابل توجیه نیست و جا دارد توجه بیشتری به مسائل زیست محیطی و مدیریت بحران صورت پذیرد.

پورمهدی اضافه کرد: پیک تولید برق کشور ۵۰ هزار مگاوات است و پیک مصرف ما تا ۴۵ هزار مگاوات نیز رسیده است و حال باید پرسید چقدر از هزینه کرد این ۴۵ هزار مگاوات قابل برگشت بوده و چند درصد افت داشته‌ایم؟

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین باید بپرسیم اگر ما ثانیه‌ای ۵ متر مکعب آب به مردم می‌دهیم، از طریق قبض چقدر می‌توانیم بازگشت سرمایه داشته باشیم و میزان افت و هدر رفت آب چقدر بوده است؛ و آیا حاضر می‌شویم اگر کسی ۱۰ درصد افت را با اعمال روش‌هایی به ۵ درصد کاهش دهد به او پول بدهیم؟

وی در پایان متذکر شد: در شرایط کنونی باید تدابیری بیندیشیم که به جای تولید برق و آب مجدد برای جبران افت و هدررفت در شبکه‌های توزیع انرژی، لوله‌های فرسوده و شبکه‌های معیوب را بهسازی کنیم و هزینه این کار را نیز بپردازیم که بیشتر صرف می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.