کد خبر : 1781
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 آبان 1393 - 9:57

۵۰ درصد پرونده‌های پلیس فتا مربوط به برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی است

۵۰ درصد پرونده‌های پلیس فتا مربوط به برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی است

  رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها مربوط به جرائم مالی و اقتصادی و برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های بانکی است.

محمد قاسملو ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای تقویت تعاملات فی‌مابین و بررسی تخصصی علل افزایش جرائم اقتصادی، گردهمایی بزرگ معاونان و روسای شعبات بانک ملی استان در سالن اجتماعات این بانک در تبریز برگزار شد.
وی با اشاره به اهداف و وظایف پلیس فتا تصریح کرد: با بررسی شیوه و شگردهای کلاهبرداران اینترنتی با هدف دستیابی به مسائل اقتصادی، پرونده‌های متشکله قضایی که از بدو تشکیل پلیس فتا جمع‌بندی شده، بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها مربوط به جرائم مالی و اقتصادی و برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های بانکی است و در این خصوص نیز سال به سال با توجه به تقویت تعاملات و ارتباطات پلیس فتا با بانک‌های فعال در کشور ما شاهد دشوار شدن سوءاستفاده‌های مالی و از طرفی کاهش زمان وقوع و کشف را شاهد هستیم.
این مقام انتظامی افزود: در سال‌های قبل افرادی بودند که با نصب دستگاه‌های دیجیتالی بر روی دستگاه‌های خودپرداز قصد سوءاستفاده و جمع‌آوری اطلاعات شهروندان مراجعه کننده به دستگاه‌ها و تهیه کارت بانکی جعلی و برداشت از حساب افراد را داشتند که افراد متخلف شناسایی و باند مدنظر نیز با همکاری بانک ملی، توسط پلیس فتا متلاشی شد.
وی در ادامه بیان کرد: به حمدالله با افزایش امنیت سیستم‌های دیجیتالی بانک‌ها و ارتقای سطح امنیتی سیستم‌ها در کشورمان شاهد بانکداری الکترونیک امن هستیم.
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی و نقش اولیا و خانواده‌ها در وارد آوردن آسیب‌های جبران‌ناپذیر بر روح و جسم جوانان، بر توجه جدی و استفاده آگاهانه خانواده‌ها از فضای مجازی تاکید کرد و آمادگی این پلیس در جهت ارائه خدمت مضاعف بر مردم را اعلام و رمز موفقیت این پلیس را در بصیرت مردم از چگونگی بهره‌مندی از فضای مجازی و تقویت ارتباطات خود با پلیس اعلام کرد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.