کد خبر : 1839
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1393 - 10:56

کارخانه ماشین سازی تبریز فروخته نشد

کارخانه ماشین سازی تبریز فروخته نشد

آی نیوز–  بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی کشور املاک متعلق به کارخانه ماشین سازی و همچنین کل صددرصد سهام کارخانه ماشین سازی تبریز قرار بود از طریق مزایده بفروش برود اما این کارخانه و املاک آن به فروش نرفت.

 سازمان خصوصی سازی برای فروش املاک متعلق به کارخانه ماشین سازی و همچنین صددرصد سهام کارخانه ماشین سازی تبریز مزایده ای برگزار کرد اما بعد از ظهر روز سه شنبه ۱۸ آذرماه، بعد از بازگشایی پاکت های پیشنهادات کارخانه و املاک کارخانه ماشین سازی تبریز فروخته نشد.

عملکرد نادرست بخش خصوصی در اداره کارخانجات خریداری شده از دولت در سالیان گذشته که در بسیاری از آنها مالکان خصوصی کارخانجات با تغییر کاربری و تعطیلی کارخانه نابودی این کارخانه ها را رقم زده اند باعث نگرانی از احتمال نابودی کارخانه مادر تخصصی ماشین سازی  بعد از خصوصی شدن این کارخانه شده است.

کارخانه مادر تخصصی ماشین سازی تبریز که در سال ۱۳۴۵ شمسی و با توافق دولت ایران و چکسلواکی وقت بنیان نهاده شده است یکی از مهمترین کارخانجات صنعتی کشور می باشد که متاسفانه علی رغم مادرتخصصی بودن همواره به چشم یک کارخانه زیان ده به آن نگاه می شود.

اصولا در همه جای دنیا کارخانجات حساس و مادر تخصصی زیرنظر دولت و با تزریق بودجه دولتی به تحقیقات و تولید محصولات استراتژیک می پردازند که ماشین سازی تبریز هم یکی از این نوع کارخانجات به حساب می آید و سود مالی در این کارخانجات معنایی ندارد.

مزایده واگذاری سهام ۱۰ شرکت دولتی امروز بعدازظهر در سازمان خصوصی سازی برگزار خواهد شد.

 بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ قرار بود املاک شرکت ماشین سازی تبریز به ارزش ۳ هزار و ۵۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ۱۰۰ درصد سهام شرکت ماشین سازی تبریز شامل ۱۶۶۷ میلیون سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۷۰۶ ریال و ۱۰۰ درصد سهام شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز شامل ۱۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم ۴۳۰۱ ریال به همراه مزایده واگذاری سهام ۱۰ شرکت دولتی امروز بعدازظهر سازی  در سازمان خصوصی سازی به مزایده گذاشته شود.

همچنین در این روز ۱۰۰ درصد سهام شرکت مجتمع صنعتی اسفراین شامل ۱۳۵۸ میلیون سهم به ارزش پایه هر سهم ۷۲۶۶ ریال، ۱۰۰ درصد سهام شرکت لوله گستر اسفراین شامل ۷۰۵ میلیون و ۹۶۲ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم ۳۷۰۶ ریال، ۴۹ درصد سهام شرکت گسترش مواد پیشرفته شامل ۷۱ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۱۹۰ سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۰۶۰ریال، ۸۰ درصد سهام شرکت پالایش پارس فرایند شیراز شامل ۸ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم ۳۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۶۸۰ ریال و ۹.۹ درصد سهام شرکت تولید ادوات کشاورزی اراک(تاکا) شامل ۱۷۶ هزار و ۳۰۱ سهم به ارزش پایه هر سهم ۸۶ هزار و ۶ ریال روی میز فروش می رود.

بر پایه این گزارش؛ مزایده بلوک ۴۸.۲۷ درصدی سهام شرکت تولید کاشی گرانیت و کاشی لعاب زهره کاشمر شامل ۵۹ میلیون و ۳۷۰ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم ۷۰۰ ریال، ۱۰ درصد سهام شرکت پتروشیمی بروجن شامل ۵۰ میلیون سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۲۰۰ ریال و ۴۹ درصد سهام شرکت گسترش صنایع قائن شامل ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۰۳۳ ریال نیز در روزجاری برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

کارگر دوشنبه , ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

با توجه به اینکه این کارخانه ماشین سازی ویخته گری ماشین سازی مجتمعا از صنایع مادر محسوب می گردد نباید به بخش خصوصی واگذار ۶گردد بلکه دولت باید با اختصاص امکانات بهینه مالی ضمن ادغام دو شرکت ریخته گری و ماشین سازی در هم از آن مجتمع عظیم صنعتی که قادر است به خاور میانه پاسخگو باشد استفاده نماید .