کد خبر : 22737
تاریخ انتشار : جمعه 13 اردیبهشت 1398 - 4:01

راه اندازی آموزش زبان مادری در مدارس آذربایجان شرقی

راه اندازی آموزش زبان مادری در مدارس آذربایجان شرقی

 استاندار آذربایجان شرقی با بیان خواست های شهروندان گفت: آموزش به زبان مادری نه، بلکه “آموزش زبان مادری” باید در مدارس استان آذربایجان شرقی راه اندازی شود.

 

به گزارش آی نیوز از مهر، محمدرضا پورمحمدی در نشـست هم اندیشی نخبگان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان مرند گفت: تنها بیان مشکلات، چاره ساز نیست و باید راه حلی نیز برای مشکلات اندیشید و وارد میدان عمل شد.

وی هچنین بر اهمیت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی تاکید کرد و افزود: اگر همکاری نکنیم و تدبیری نیندیشیم، مشکلات قابل حل نیست. شرط توسعه، تغییر فکر و همراهی عزم عمومی است.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن بیان اینکه خدمات کمی در طول انقلاب اسلامی نشده است، تاکید کرد: ۹۷ درصد داروها امروز در کشور تولید می‌شود و این گونه پیشرفت‌ها در طول ۴۰ سال گذشته محقق شده است.

پورمحمدی تصریح کرد: دولت روحانی آبروی خود را در مساله برجام و مذاکره با کشورهای اروپایی و آمریکا گذاشت اما یک آدم دیوانه همه کاسه و کوزه‌ها را شکست که ما امروز تاوان آن را پرداخت می‌کنیم.

وی اذعان داشت: سند آمایش و تدبیر و توسعه استان آذربایجان شرقی تدوین شده و تنها کافی است که دست به دست هم بدهیم تا آن را عملیاتی کنیم.

به گفته نماینده عالی دولت و تدبیر در آذربایجان شرقی، مجمع مشورتی استان با حضور استانداران گذشته و نمایندگان ادوار سابق با هدف تجمیع افکار و آرا و پیشنهادات در جهت توسعه و پیشرفت تشکیل شده است.

پورمحمدی گفت: بانک‌های دولتی باید ۶۵ درصد و بانک‌های خصوصی ۳۰ درصد از منابع خود را در این استان هزینه کنند.

وی با اشاره به اهمیت مطالبات اقتصادی و فرهنگی خطه آذربایجان اظهار داشت: آموزش به زبان مادری نه، بلکه «آموزش زبان مادری» باید در مدارس استان آذربایجان شرقی راه اندازی شود، جوانان ما امروز توانایی خواندن کتاب به زبان مادری خودشان را ندارند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی، تحقق توسعه را در گرو اراده ملی دانست و اذعان داشت: مدیران توانمندی در شهرستان مرند حضور دارند که با همراهی عمومی و مشارکت رسانه‌ها با نقادی سازنده می‌توان توسعه را در این شهرستان عملی کرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.