کد خبر : 23580
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 دی 1398 - 9:18

۴۴ اثر تاریخی آذربایجان‌شرقی دارای حریم می‌شوند

۴۴ اثر تاریخی آذربایجان‌شرقی دارای حریم می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: حریم ۴۴ اثر تاریخی استان تعیین می‌شود.

 

به گزارش آی نیوز، مرتضی آبدار روز چهارشنبه با بیان اینکه آثار تاریخی با توجه به شرایط مکانی، زمانی و اقلیمی به شکل یک نماد ملی و فرهنگی هستند که از نظر فنی و بصری، حفظ موجودیت و یکپارچگی آن با محوطه اطراف، حائز اهمیت است، گفت: تعیین حریم آثار تاریخی برای تضمین بقای اثر و پیوند آن با محیط پیرامون ضرورت دارد.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به منظور صیانت از ارزش های تاریخی و فرهنگی آثار، تعیین حدود حریم از طریق پیوند اثر با محیط پیرامون و چگونگی انجام فعالیت های پژوهشی و عمرانی داخل محدوده حریم اصول، معیارها، ضوابط و مقررات قانونی را تعیین و ابلاغ کرده است.

آبدار با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی دارای ۱۸۳۴ پرونده ثبتی در فهرست آثار تاریخی و ۹۱ حریم مصوب است، اظهار داشت: در راستای صیانت از آثار تاریخی استان طی یک سال گذشته، برای ۴۴ اثر تعیین حریم شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی همچنین به پیگیری مستمر ثبت آثار منقول، غیرمنقول و معنوی استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۶ اثرغیرمنقول، ۹ اثر ناملموس و ۱۰ اثر طبیعی از آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.