کد خبر : 23871
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 فروردین 1399 - 17:38

تداوم ممنوعیت ورود خودرو‌های غیربومی به شهر‌های آذربایجان‌شرقی

تداوم ممنوعیت ورود خودرو‌های غیربومی به شهر‌های آذربایجان‌شرقی

رییس شورای اطلاع رسانی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به استمرار طرح فاصله‌گذاری فیزیکی و آغاز طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در استان، گفت: بر اساس این طرح کماکان ورود افراد غیرساکن و خودرو‌های غیربومی به شهر‌ها ممنوع بوده و جریمه دارد.

علیار راستگو رییس شورای اطلاع رسانی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: سرپیچی از این ممنوعیت، جریمه ۵٠٠ هزار تومانی به همراه توقیف خودرو را در پی دارد.
او افزود: طرح هوشمند فاصله‌گذاری اجتماعی در واقع طرح جامع فاصله‌گذاری اجتماعی بوده که مهم‌ترین راهکار راهبردی برای مدیریت بیماری کرونا است.
راستگو با بیان اینکه این طرح از هشتم فروردین آغاز شده و تا پایان فروردین ماه با شیوه‌های جدید ادامه دارد، افزود: بر اساس این طرح افراد غیر ساکن برای رفتن به محل سکونت خود تنها می‌توانند از کنار گذر شهر‌ها عبور کنند و وارد شدن به حریم شهر‌ها جریمه و توقیف خودرو را به همراه دارد.
او همچنین افزود: مدارس و دانشگاه‌ها نیز تا پایان فروردین ماه تعطیل است و به شکل مجازی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
راستگو یادآوری کرد: در راستای طرح فاصله گذاری هوشمند همچنین بوستان ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی نیز کماکان تعطیل هستند.
او با اشاره به اینکه فعالیت ادارات استان از ۲۳ فروردین با دو سوم کارکنان ادامه می‌یابد، گفت: تاکنون ادارات با یک سوم ظرفیت خود کار می‌کردند، اما از روز شنبه آینده از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ به فعالیت می‌پردازند.
راستگو در خصوص نحوه فعالیت اصناف نیز اظهار کرد: اصناف و مشاغل ضروری مردم مثل سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و اصناف کم ریسک که لیست آن‌ها توسط اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت آماده شده است، با مجوز دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خواهند کرد.
او تاکید کرد: همچنین مراکز پرریسک مثل مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی اجازه فعالیت ندارند.
رییس شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: خودمراقبتی، تماس نداشتن با بیماران کرونایی، عدم سفر غیرضروری، حضور نیافتن در نقاط پرتردد از اهداف فاصله گذاری اجتماعی است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.