کد خبر : 2976
تاریخ انتشار : شنبه 23 خرداد 1394 - 9:03

اجازه تغییر کاربری فضای سبز را نمی‌دهیم

اجازه تغییر کاربری فضای سبز را نمی‌دهیم

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تغییر کاربری بیش از ۳۰۰ هکتار از فضای سبز تبریز در سال‌های گذشته، آن را یک خیانت نابخشودنی توصیف کرد و گفت: این آمار در شرایطی که تبریز یک شهر خشک است فوق‌العاده نگران‌کننده بود، لذا ما از روزهای اول ورود به استان هم‌قسم شدیم که به هیچ وجه اجازه تغییر کاربری فضای سبز تبریز را ندهیم.

 

به گزارش آی نیوز ،دکتر اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست و تجلیل از صنایع سبز استان که در شرکت پالایش نفت تبریز برگزار شد، افزود: تا زمانی که به عنوان خدمت‌گزار مردم در استان هستیم اجازه تکرار چنین خیانتی را نمی‌دهیم و نمی‌گذاریم فضای سبزی که متعلق به مردم و نسل‌های آینده است در اختیار منافع شخصی افرادی خاص قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: این سیاست موجب شد در سال گذشته، ۴۰۰ هکتار به فضای سبز تبریز افزوده شود که علاوه بر جبران کم‌لطفی‌های گذشته، موجب توسعه فضای سبز نیز شد.
جبارزاده با بیان این که هدف‌گذاری افزایش فضای سبز تبریز در سال ۹۴ بیش از ۴۰۰ هکتار است، افزود: در این راستا توسعه فضای سبز کوه عینالی که شش هزار هکتار وسعت دارد در دستور کار است و علاوه بر آن در سطح شهر نیز ایجاد فضای سبز جدید جزو برنامه‌های شهری است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اخذ جریمه در قبال آلایندگی واحدهای صنعتی را یکی از کارهای غیرقابل قبول در گذشته ذکر کرد و گفت: خوشبختانه امروز سازمان حفاظت محیط زیست مقتدرانه ایستاده و اگر واحدی آلاینده‌ای باشد باید در زمان‌بندی تعیین شده و به صورت علمی روش خود را اصلاح کند و در غیر این صورت از فعالیت آن جلوگیری خواهد شد.
وی با تاکید بر این که رعایت مقررات زیست‌محیطی هیچ مغایرتی با تولید و صنعت ندارد، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست و مدیریت استان آماده حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی هستند تا این واحدها بتوانند با به کار گیری روش‌های علمی و اصولی ضمن تولید، مقررات محیط زیست را نیز رعایت کنند.
دکتر جبارزاده با قدردانی از صنایع سبز و دوستدار محیط زیست استان، گفت: امیدواریم با همت بخش تولید و صنعت استان، تعداد چنین واحدهایی بیشتر شود و روزی را شاهد باشیم که همه واحدهای تولیدی استان دوستدار محیط زیست باشند.
وی افزود: آذربایجان شرقی شایسته این است که استانی سرسبز و خوش آب و هوا باشد و اگر در گذشته با بی‌توجهی و بی‌تدبیری مشکلاتی مانند خشک شدن دریاچه ارومیه پیش آمده امروز باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را حل کنیم.
جبارزاده اضافه کرد: کارهای زیادی برای حل مشکل دریاچه ارومیه انجام شده و تراز آب این دریاچه نسبت به سال‌های قبل بالاتر است و امیدواریم با اجرای پروژه‌های نجات دریاچه شاهد بهبود وضعیت آن باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در ابتدای سخنان خود با قدردانی از مدیران و کارکنان شرکت پالایش نفت تبریز، اظهار داشت: پالایشگاه تبریز یکی از نمادهای مقاومت آذربایجان در دوران دفاع مقدس بود که در طول هشت سال جنگ، ۱۹ بار بمباران شد، اما هر بار به دست توانمند متخصصان خود بازسازی و مجددا در مدار تولید قرار گرفت.
وی، یاد و خاطره شهدای پالایشگاه تبریز و تمام کسانی را که در این واحد صنعتی، عاشقانه و خالصانه مقاومت کردند گرامی داشت و گفت: خوشحالیم که این واحد صنعتی امروز در دوران صلح و سازندگی هم نماد حفظ محیط زیست است که نشان می‌دهد افراد علاقمند به انقلاب و کشور در هر مقطعی وظیفه خود را به درستی تشخیص داده و به نحو احسن به آن عمل می‌کنند.
جبارزاده با اشاره به افتتاح پروژه‌ گرانول‌سازی گوگرد در شرکت پالایش نفت تبریز، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه ارزشمند که بر زندگی و سلامت مردم تاثیرگذار است یک حرکت جهادی بود که در مدت هشت ماه و با کیفیت قابل قبول انجام شد و جا دارد که از طرف مردم از مسوولان پالایشگاه تبریز قدردانی کنیم.
وی گفت: بخش عمده‌ای از نیاز استان‌های شمال غرب کشور به فراورده‌های نفتی توسط پالایشگاه تبریز تامین می‌شود و این واحد با وجود وسعت ماموریت‌های خود، در حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها نیز اهتمام ویژه‌ای دارد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تلاش‌ها و زحمات کارکنان سازمان محیط زیست و محیط‌بانان استان قدردانی کرد و با بیان این که محیط زیست امانتی در دست ماست، افزود: بهره‌مندی از محیط زیست و منابع طبیعی سالم حق نسل آینده است و بی‌توجهی به فضای سبز و آلایندگی هوا خیانت در حق محیط زیست است و ما اجازه چنین کارهایی را نداریم.
در این مراسم از مدیران واحدهای صنعتی سیمان صوفیان، شرکت گاز آذربایجان شرقی، گروه صنعتی درپاد، شرکت پالایش نفت تبریز، شرکت پتروشیمی تبریز، شرکت شیر پگاه آذربایجان، شرکت زمزم آذربایجان، داروسازی زهراوی و شرکت کلرپارس به عنوان صنایع سبز استان قدردانی شد.
همزمان با این مراسم پروژه گرانول‌سازی گوگرد در شرکت پالایش نفت تبریز با صرف ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.