کد خبر : 3829
تاریخ انتشار : شنبه 25 مهر 1394 - 7:41

ظریف: آلمان نقش خوبی در امنیت منطقه خواهد داشت

ظریف: آلمان نقش خوبی در امنیت منطقه خواهد داشت

وزیر امور خارجه روابط خوب ایران و آلمان را نمونه ای برای روابط منطقه ای و اروپا دانست و گفت: آلمان نقش خوبی در امنیت منطقه خواهد داشت.

 

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف روز شنبه در نشست خبری مشترک با اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان افزود: روابط ایران و آلمان روابط دیرینه ای و روابطی قابلاحترام و همراه با منافع مشترک برای دو کشور است.
وزیر امور خارجه ادامه داد: بسیار خوشحالم که جناب آقای اشتاین مایر وزیر خارجه و معاون صدراعظم آلمان که سالهاست در سمت های مختلف به عنوان چهره آشنا برای روابط بین آلمان و ایران و همین طور همکاری های بین المللی ایران و اروپا نقش فعالی داشتند، برای اولین بار به تهران سفر می کنند.
ظریف با اشاره به اینکه اشتاین مایر همراه با یک هیات بلند پایه به تهران سفر کرده است، اضافه کرد:روابط ایران و آلمان روابط دیرینه ای است، روابطی قابل احترام و همراه با منافع متقابل و مشترک برای دو کشور بوده است و امروز هم روش های گسترش روابط را بحث و بررسی کردیم .
وی ادامه داد: در هفته های گذشته شاهد سفر مقامات عالی آلمان از جمله وزیر اقتصاد و هیات های تجاری و سرمایه گذاری و فرهنگی آلمان به کشورمان بودیم که این روابط یک زمینه جدیدی برای گسترش و همکاری های بیشتر بین دو کشور خواهد بود.
وزیر امور خارجه یادآور شد: بخش خصوصی ایران و آلمان شناخت خوبی از همدیگر دارند و می توانند به عنوان موتور گسترش این روابط فعالیت داشته باشند.
ظریف با بیان این که در زمینه مختلف سیاسی شامل روابط دوجانبه، موضوعات مورد علاقه دو کشور، افراط گرایی،تروریزم ،مبارزه با مواد مخدر،حقوق بشر، خلع سلاح منطقه ای بحث شد و امروز همه گفت وگو های خوبی داشتیم و آن را ادامه می دهیم .
بر اساس این گزارش، پیش از این نشست، محمد جواد ظریف و اشتاین مایر دیدار دو جانبه داشتند و درباره موضوعات فی مابین ایران و آلمان، مسایل منطقه ای و بین المللی گفت و گو کردند.
همچنین قرار است پس از این نشست خبری، دو وزیر امور خارجه در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کنند.
خبر در حال تکمیل است


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.