کد خبر : 3848
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مهر 1394 - 8:33

هشدار زنگنه به شرکت های خارجی/ از دلالان نفتی فاصله بگیرد

هشدار زنگنه به شرکت های خارجی/ از دلالان نفتی فاصله بگیرد

 وزیر نفت گفت: به شرکت های خارجی که تمایل به حضور در صنعت نفت ایران را دارند توصیه کرد که از دلالان و افراد فاسدی که می خواهند خون ملت را بمکند، فاصله بگیرند.

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه روز دوشنبه در همایش نفت و نیرو، اظهار داشت: شرایط تحریم اقتضائات خاصی را داشت که تمام شد اما در پساتحریم باید با شفافیت کامل، معاملات دولتی و نفتی را انجام داد.
وی با بیان اینکه ما در مبارزه ای بی امان با فساد هستیم، افزود: شرکت های خارجی به ما اعتماد کرده و اعتبار بلندمدت خود را مورد توجه قرار داشته باشند.
وی با بیان اینکه افراد فاسد شاید به شرکت های خارجی بگویند که حرف های زنگنه برای تبلیغات است و تا زمانی که حق حساب و پورسانت دلالی را نپردازند، کارشان انجام نمی شود، تصریح کرد: اما من به شرکت های خارجی می گویم که این حرف ها را باور نکنند من دسترسی به خود و مدیران نفتی را در آینده راحت تر می کنم تا اگر مشکلی وجود داشته باشد به ما مراجعه کرده و به سراغ دلالان نروند.
وی ادامه داد: این افراد فاسد هیچ توانی جز حقه بازی ندارند و متاسفانه در دوران تحریم تعدادشان بالاتر رفته است.
زنگنه خطاب به شرکت های نفتی اضافه کرد: کار فاسد در نهایت یک روزی آشکار می شود که باعث از بین رفتن اعتبار شرکت ها شده و گرفتاری های حقوقی را به دنبال دارد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با استقبال از همکاری بخش های دولتی و خصوصی، اظهار امیدواری کرد که این همکاری ها نقش موثری در توسعه صنعت نفت ایفا کند.
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از فناوری های جدید در صنعت نفت، خاطرنشان کرد: اگر به فناوری های نو توجه نداشته باشیم، در تصمیم گیری ها دچار اشتباهات جبران ناپذیر خواهیم شد.
وی با اشاره به لغو تحریم ها در آینده نزدیک، گفت: خوشبختانه کشور ما با تدبیر دولت و هدایت های رهبر معظم انقلاب توانست مشکلات خود در رابطه با نظام بین الملل برطرف و زمینه را برای بهبود تعاملات فراهم کند.
وزیر نفت با بیان اینکه از امروز اروپا و آمریکا همه تحریم های هسته ای علیه ایران را لغو کردند، اظهار داشت: این تصمیم طی دو ماه آینده با انجام اقدامات لازم جنبه اجرایی پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه برای توسعه ایران به سرمایه گذاری و توسعه فناوری در صنعت نفت نیاز داریم، افزود: تحریم ها اگرچه باعث قطع تعاملات بین المللی شد اما زمینه رشد برخی بخش ها را فراهم کرد.
زنگنه تاکید کرد: بین ایران قبل از تحریم و ایران پس از تحریم تفاوت زیادی وجود دارد و ما توانسته ایم به پیشرفت های خوبی دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به برنامه های وزارت نفت برای دوران پساتحریم، اظهار داشت: اولین کار ما این است که سهم از دست رفته خود در بازار نفت را بازپس بگیریم و در این راستا مشتریان سنتی نیز تمایل خود را اعلام کرده اند.
وی با اشاره به برگزاری کنفرانس رونمایی از قراردادهای نفتی تا یک ماه آینده، ادامه داد: در این کنفرانس مدل جدید قراردادهای نفتی و پروژه ها معرفی خواهند شد.
زنگنه با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری در ایران تنها به بخش بالادست مربوط نمی شود، گفت: ایران تنها کشور در منطقه است که قابلیت عرضه نامحدود گاز طبیعی را داراست.
وی تاکید کرد: ما قصد داریم گاز را علاوه بر خط لوله از طریق LNG و مینی LNG صادر کنیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.