کد خبر : 5175
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 اردیبهشت 1395 - 15:01

تقابل نصب پوستر در ترازوی انتخاباتی آذربایجان شرقی

تقابل نصب پوستر در ترازوی انتخاباتی آذربایجان شرقی

 تبلیغات انتخاباتی در برخی از حوزه های انتخابیه آذربایجان شرقی به تقابل نصب پوستر بین دو داوطلب مجلس دهم تبدیل شده است تا صرف هزینه در دور دوم انتخابات در ترازوی تشخیص مردم مورد قضاوت قرار گیرد.

تعدد پوسترهای تبلیغاتی گران قیمت در حوزه هایی با دو داوطلب انتخاباتی هر ذهنی را بر سر دو راهی تبلیغات انتخاباتی یا تقابل پرهزینه تبلیغاتی قرار می دهد.
رقابت و تبلیغات محیطی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با هشت داوطلب مجلس دهم در دور دوم از انتخابات به دلیل تعداد داوطلبان تا حدودی طبیعی بوده اما تبلیغات محیطی در حوزه های شهرستانی این استان با دو داوطلب کمی دور از انتظار است.
به گزارش ایرنا همزمان با نخستین روز از مهلت قانونی تبلیغات بسیاری از مردم حوزه های انتخابیه شبستر، ‘مراغه و عجب‌شیر’، سراب، ‘اهر و هریس’ و ‘مرند و جلفا’ در آذربایجان شرقی با تبلیغات گسترده داوطلبان در معابر روبرو شدند.
این در حالی است که در این حوزه های انتخابیه ۱۰ داوطلب شناخته شده برای پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند و مردم از صرف هزینه های هنگفت تبلیغاتی و غیر ضروری در این حوزه ها گله مند هستند.
مردم این حوزه های انتخابیه معتقدند : وقتی دو داوطلب در یک حوزه انتخابیه با جمعیت محدود رقابت می کنندو دور نخست انتخابات را پشت سر گذاشته اند و مردم نیز به خوبی با آنان آشنا هستند ، لزومی برای تبلیغات گسترده نیست.
یکی از شهروندان مرند گفت: از نخستین ساعت های بامداد امروز/پنج شنبه/ هر یک از دو داوطلب حوزه انتخابیه مرند و جلفا محل تعیین شده برای تبلیغات را با عکس و نام خود پر کرده اند و این تقابل همچنان ادامه دارد.
گلستان قربانپور با اشاره به تبلیغات نامحسوس این داوطلبان از زمان اتمام دور نخست انتخابات تاکنون افزود: بدون شک این تبلیغات گسترده جز صرف هزینه های هنگفت تاثیر دیگری در نتیجه انتخاب داوطلبان ندارد.
شهروند مراغه ای هم معتقد است : مردم، هر دو داوطلب انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر را به خوبی می شناسند و تقابل در نصب عکس به رقابت ناسالم این داوطلبان تبدیل شده است.
فریده نصیری افزود: زیاده روی در صرف هزینه و تبلیغات محیطی در انتخاب داوطلب اصلح، تاثیری در انتخاب مردم ندارد و این خودنمایی دل بسیاری از مردم تهیدست را به درد می آورد.
شهروند حوزه انتخابیه اهر و هریس به توصیه های دینی در ارتباط با درخواست نعمت از خداوند برای یکدیگر اشاره کرد و گفت: فرهنگ انتخابات باید متحول شود تا هزینه های سرسام آور تبلیغاتی در محل های مناسب صرف شود.
حسن عزتی افزود: دین، ما را از اسراف منع کرده است و قانونگذاران این نظام بر اساس آموزه های دینی باید به دور از اسراف باشند.
شهروند حوزه انتخابیه شبستر هم گفت: یکی از داوطلبان در نخستین روز از مهلت قانونی به نصب پوستر اقدام کرده ولی داوطلب دیگر هنوز پوستری در سطح شهر نصب نکرده است.
مهدی آخوندیان افزود: مردم این حوزه انتخابیه در دوره های گذشته هم اثبات کردند که صرف هزینه و برخی دیگر از تخلف انتخاباتی به پیروزی در انتخابات منجر نمی شود.
شهروند حوزه انتخابیه سراب که نخواست نامش برده شود، گفت: محل های الصاق پوستر دو داوطلب این حوزه به صورت جداگانه از سوی شهرداری مشخص شده است اما در همین محل ها هم تعدد پوستر وجود دارد در حالی که نیازی به این کار نیست.
این در حالی است که رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا متذکر شد: مردم به هزینه های انتخاباتی داوطلبان توجه کنند زیرا زیاده روی در هزینه های تبلیغاتی ممکن است داوطلب را وامدار و آنان را از مسیر اصلی قانونگذاری منحرف کند.
سعید شبستری افزود: کسانی که هزینه های هنگفتی صرف انتخابات می کنند، نمی توانند دلسوز واقعی نظام و مردم باشند و مجبور خواهند بود تا منافع فردی را دنبال کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم در انتخاب داوطلب اصلح باید به قانون گرایی آنان در انتخابات نیز توجه کنند، گفت: اخلاق و شرع حکم می کند که داوطلبان در تبلیغات انتخاباتی افراط نکرده و به سخنرانی و ارایه برنامه بسنده کنند.
در نخستین روز از مهلت قانونی انتخابات برخی از داوطلبان حوزه های انتخابیه در آذربایجان شرقی به دلیل تخطی از قانون و نصب غیر قانونی بنر و پلاکارد مورد تذکر قرار گرفتند.
بیت‌اله عبدالهی و مهدی حسینیان در حوزه انتخابیه ‘اهر و هریس’، مهدی دواتگری و محمدعلی حسین زاده در حوزه انتخابیه ‘مراغه وعجبشیر’، کریم شافعی و محمدحسن نژاد در حوزه انتخابیه ‘مرند و جلفا’، معصومه آقاپور و علی علیلو در حوزه انتخابیه شبستر و یوسف داودی و مجید نصیرپور در حوزه انتخابیه سراب نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس دهم هستتند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.