کد خبر : 5677
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1395 - 7:57

انتقال سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه هدف‌گذاری شده است

انتقال سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه هدف‌گذاری شده است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با اجرای کامل طرح‌های شرکت آب و فاضلاب در خصوص دریاچه ارومیه در سه سال آینده سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال داده می‌شود.

 علیرضا ایمانلو در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز با ظرفیت اسمی ۲.۳ متر مکعب در ثانیه، اجرای خط انتقال شبکه فاضلاب تبریز به طول ۱۱ کیلومتر، اجرای تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر، تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه خانه بناب و اجرای بخشی از شبکه فاضلاب تبریز از جمله اقدامات انجام یافته این شرکت در خصوص دریاچه ارومیه است.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب به منظور ارائه خدمت برای متقاضیان مسکن مهر، ۴۰ هزار و ۲۰۰ واحد را تا پایان سال ۹۴ افتتاح کرده است.

وی تاکید کرد: برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز ۷۶۰ میلیارد ریال بوده که به علت عدم تخصیص به موقع و افزایش سرسام آور قیمت‌ها در سال‌های ۹۰ و ۹۱ بر اساس آخرین برآورد به قیمت روز ۱۱۶۴ میلیارد ریال جهت اتمام کل پروژه‌ها مورد نیاز می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های اجرایی آبرسانی در سال ۹۵ گفت: ۱۱ پروژه مهم آبرسانی در سطح استان در حال اجرا می باشد.

وی افزود: این پروژه ها از جمله پروژه‌های اولویت دار شرکت در بخش آبرسانی بوده که هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار می باشند.

ایمانلو ادامه داد: تصفیه خانه آب بخشایش با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال،‌ تکمیل مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب شمال تبریز با اعتباری نزدیک به ۴۰ هزار میلیون مترمکعب از پیشرفت های خوبی بخوردار هستند.

وی افزود: تکمیل طرح آبرسانی به منطقه آزاد ارس از دیگر طرح‌های شرکت در استان می‌باشد، منطقه آزاد ارس دارای جمعیتی روز افزون است و از سوی دیگر در راستای بهبود کیفیت آب احداث احداث سیستم کامل تصفیه آب به روش اسمز معکوس انجام پذیرفته است.

وی گفت: عملیات اجرایی طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب آدرشهر با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تخصیص یافته برای احیای دریاچه ارومیه و درآمدهای عمومی شرکت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به بحران آب در سال های آینده گفت: تسریع در اجرای خط انتقال آبرسانی از ارس به تبریز، تکمیل خط دوم طرح آبرسانی زرینه رود، احداث یک باب مخزن ذخیره و تکمیل خطوط انتقال آب بین مخازن ذخیره برای زون بندی شبکه توزیع،  اقدامات مورد نیاز برای گذر از بحران هستند‌.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین گفت: با توجه به زمان‌بر بودن طرح آبرسانی از ارس به تبریز، در صورتی که تمهیدات لازم برای تامین آب شرب کلانشهر تبریز به عمل نیاید کمبود و قطعی آب در فصول گرم سال های بعد محتمل است

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.