کد خبر : 6138
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 1:56

همایش مشترک اقتصادی آذربایجان شرقی و لهستان

همایش مشترک اقتصادی آذربایجان شرقی و لهستان

همایش مشترک تجاری و اقتصادی استان آذربایجان شرقی و لهستان برگزار شد..

در این نشست که در نخستین روز سفر هیات اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی به کشور لهستان در شهر ورشو پایتخت این کشور انجام شد زمینه‌های همکاری دوجانبه و فعالیت‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفت. 
استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به برخی ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان تاکید کرد: صادرات غیرنفتی به عنوان یکی از اولویت‌های این استان مطرح است و خوشبختانه در این راستا جایگاه مطلوبی در کشور داریم. 
اسماعیل جبارزاده ادامه داد: ما از شرکت های سودده که توان رقابت با برندهای معتبر اروپایی را دارند حمایت می‌کنیم و در این راستا آماده‌ایم در شرایط برد – برد همکاری‌های دوجانبه را ارتقا دهیم. 
استاندار مازوویا لهستان نیز ضمن خوش‌آمدگویی به هیات اقتصادی آذربایجان شرقی، گفت: لهستان علاقه فراوانی به افزایش همکاری‌های دوسویه اقتصادی با ایران دارد. 
آدام استروزیک اضافه کرد: استان مازوویا با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که دارد می‌تواند زمینه تعامل دوسویه را بیش از پیش فراهم آورد. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان هم در این همایش گفت: همکاری‌های دوسویه بین استان‌های مختلف کشورمان و لهستان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های دوجانبه باشد. 
رامین مهمان‌پرست خاطرنشان کرد: فرصت‌های اقتصادی و تجاری فراوانی در استان‌های مختلف کشورمان و لهستان وجود دارد که با چنین سفرهایی می‌تواند توسعه یابند. 
نجفی، شهردار تبریز و حسن‌زاده، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در سخنانی ضمن استقبال از حضور سرمایه‌گذاران لهستانی در آذربایجان شرقی، آمادگی خود را برای همکاری در جهت فعالیت‌های مشترک اقتصادی و توسعه شهری اعلام کردند. 
علی نواداد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در حاشیه این نشست با اشاره به برنامه‌های فشرده هیات تجاری و اقتصادی استان در لهستان، گفت: هدف اصلی سفر این هیات به لهستان بررسی زمینه همکاری‌های مشترک و افزایش سطح تعاملات دوسویه است و در این راستا جلسات رایزنی تخصصی و اقتصادی ترتیب داده شده است. 
هیات تجاری و اقتصادی استان آذربایجان شرقی متشکل از ۳۳ نفر از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی به ریاست استاندار به مدت ۵ روز به کشور لهستان سفر کرده است. 
این سفر با هدف ادامه همکاری‌های استان‌های آذربایجان شرقی و سیلیزیای جنوبی (به مرکزیت شهر وروسلاو) صورت گرفته و بر این اساس فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف همچون ماشین‌آلات و تولیدات کشاورزی، محصولات غذایی، خشکبار، ساخت قطعات خودرو، فولاد و ماشین‌آلات صنعتی هیات اقتصادی استان را همراهی کرده‌اند. 
برگزاری چند همایش تجاری با  حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیران شرکت‌ها و تجار ایرانی و لهستانی برنامه‌های مهم این سفر اعلام شده است. 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.