کد خبر : 6283
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 - 10:54

عارف گوزلی: باید شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری!

عارف گوزلی: باید شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری!

کاندیدای شورای شهر تبریز گفت: قانون وظایف و اختیارات مهمی برای شورای شهر تعریف کرده است که عملکرد شوراهای گذشته متناسب با این وظایف و اختیارات نیست.

دکتر عارف گوزلی با اعلام این مطلب گفت: هرچند وظایف و اختیارات شوراها در قوانین مربوطه تعریف شده است اما با این حال ما در موارد متعددی با خلاء قانونی مواجه هستیم؛ شورای شهر ما شورای شهر نیست، شورای شهرداری است و تا زمانی که لایحه مدریت شهری مصوب نشود و ما به سمت تمرکززدایی از وظایف دولت نرویم، نمی‌توانیم در همه امور شهری ورود کنیم.

 

کاندیدای انتخابات شورای شهر تبریز گفت: حیف تبریز است که با پیشینه ۴ هزارساله تمدن شهری و با داشتن پتانسیل های قوی در تمامی زمینه های توسعه شهری در وضع کنونی به سر ببرد.

 

وی افزود: البته نباید منکر کارهای انجام یافته در تبریز شد اما تبریز در دهه های اخیر متناسب با شان و گذشته پر افتخار خود رشد نکرده است.

 

عارف گوزلی افزود: توجه به مقوله فرهنگ، ساخت شهر مطابق با نظر و دیدگاه شهروندان مقوله مهمی است. باید یادمان نرود که ما شهر را برای زندگی شهروندان می سازیم و در این راه نباید زندگی شهروندان را فدای توسعه شهری کنیم.

 

این استاد دانشگاه افزود: مرکز تاریخی تبریز باید مرکز جذب توریست باشد کدام شهر در دنیا می شناسید که بزرگترین بازار سرپوشیده جهان را داشته باشد چرا ما نمی توانیم از این پتانسیل عظیم برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

 

وی افزود: مگر نمی گوییم باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم پس چرا دستگاههای متعدد مرتبط با امور شهری کمک حال یکدیگر نیستند.

 

مدیر پیشین خانه مطبوعات آذربایجان شرقی افزود: تبریز پتانسیل جذب ۲ میلیون گردشگر در سال را دارد اما باید ببینیم زیرساخت ها برای پذیرش این همه توریست در شهر آماده شده است. وظیفه شورا ورود به این مسائل هم هست. چون ورود گردشگر به ایجاد اشتغال، افزایش درآمد های پایدار شهری و افزایش درآمدهای کل شهر می انجامد.

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.