کد خبر : 861
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 بهمن 1392 - 20:52

قره سید: جای نمادی از تبریز در اسکناس های کشور خالی است

قره سید: جای نمادی از تبریز در اسکناس های کشور خالی است

آی نیوز – نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر طی نامه ای به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان بر لزوم وجود نمادی از تبریز و آذربایجان در اسکناس های رایج کشور تاکید کرد.

 میرهادی قره سید رومیانی در این نامه با اشاره به توجه ویژه امام عظیم الشان و نیز رهبری مظعم انقلاب اسلامی به مساله اتحاد ملی ، فراهم آوردن زمین های مناسب جهت تحقق هر چه بیشتر آن را ضروری دانسته است.

وی در قسمتی از این نامه با اشاره به وجود نمادهای زیبایی از شهرهای تهران، اصفهان و شیراز در اسکناسها اظهار داشته است: به جرات می توان ادعا نمود که شهر تبریز به عنوان یکی از مهمترین شهرهای کشور که نقش زیادی را در طول تاریخ و تحولات سیاسی و اجتماعی ایران ایفا نموده است در این مورد بخصوص، مهجور واقع شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در قسمت دیگری از نامه خود به رئیس جمهور، با اعلام اینکه  هیچ کس نمی تواند منکر نقش بی بدیل شهر تبریز در انقلاب مشروطه و البته انقلاب شکوهمند اسلامی شود از رئیس جمهور پرسیده است: شهری که مردانی چون علامه ثلاث حضرت امینی طباطبائی و محمد تقی جعفری رحمت ا.. علیهم را در دامان خود پرورانده و ستارخان و باقرخان و شیخ محمد خیابانی را تقدیم راه آزادی و اسلام کرده است، چه سهمی در طرح های منقوش بر روی اسکناس های رایج ایران دارد.

قره سید در این نامه تصریح کرده است: آیا جای مسجد کبود، مقبره الشعرای تبریز، عمارت زیبای ائل گلی و ساختمان تاریخی شهرداری تبریز به عنوان اولین بلدیه تاریخ ایران بر روی اسکناس های کشور خالی نیست؟

وی همچنین با تاکید بر سابقه تاریخی تبریز آورده است: آیا به راستی فیروزه جهان اسلام و اولین پایتخت جهان تشیع در این زمینه در جایگاه واقعی خود قرار دارد؟

وی در پایان نامه خود به رئیس جمهور کشورمان چنین نوشته است: اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف این دیار این مهم را به عنوان یکی از مطالب به حق ملت شهیدپرور این خطه از ایران اسلامی مطرح نموده و امیدوارم مورد توجه جنابعالی و همکاران محترمتان در نهادهای تصمیم گیر قار گرفته و اقدامات لازم در این خصوص معمول گردد.

 

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.