کد خبر : 90
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردین 1392 - 15:04

کارنامه بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده، نقطه شاخص عملکرد دولت است

کارنامه بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده، نقطه شاخص عملکرد دولت است

 استاندار آذربایجان شرقی:کارنامه بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده، نقطه شاخص عملکرد دولت است
زلزله ارسباران نمونه بارزی از نتیجه توجه نکردن به شرایط فراهم شده برای مقاوم‌سازی بود که بحران‌هایی را برای کشور ایجاد کرد؛ البته ظرفیت‌های انقلاب اسلامی به نحوی است که توانست این آسیب را به فرصتی برای عمران و آبادانی مناطق زلزله‌زده تبدیل کند.

آینیوز تبریز: استاندار آذربایجان شرقی خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در موضوع بازسازی مناطق زلزله‌زده استان را قابل توجه خواند.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در دیدار با مدیران بنیاد مسکن آذربایجان شرقی به مناسبت تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله و آغاز مراحل بازسازی، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که بنیاد مسکن صاحب چنین قابلیت بالایی باشد و اکنون کارنامه این نهاد به عنوان نقطه شاخص عملکرد دولت جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده استان، گفت: زلزله ارسباران نمونه بارزی از نتیجه توجه نکردن به شرایط فراهم شده برای مقاوم‌سازی بود که بحران‌هایی را برای کشور ایجاد کرد؛ البته ظرفیت‌های انقلاب اسلامی به نحوی است که توانست این آسیب را به فرصتی برای عمران و آبادانی مناطق زلزله‌زده تبدیل کند.
وی افزود: بازسازی مناطق زلزله‌زده استان با وسعت زیادی که داشت، کار بسیار سنگینی بود و در ابتدای امر هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که بنیاد مسکن، صاحب چنین توانایی عظیمی باشد؛ اما اکنون کارنامه این نهاد به عنوان نقطه شاخص عملکرد دولت جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
علیرضابیگی تصریح کرد: زلزله ارسباران ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران یکپارچه است و مرزبندی‌های سازمانی و قومی در هنگام حوادث از میان برداشته و همه برای درمان آسیب‌ها در یک نقطه از کشور بسیج می‌شوند.
علیرضابیگی، قدرت بسیج مردمی را از بزرگترین ظرفیت‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: این قابلیت در حوادث بزرگ بسیار بیشتر از امکانات و تجهیزات کارآیی دارد و این همان چیزی است که کشورهای دیگر از آن بی‌بهره هستند.
وی با اعلام آمادگی استان برای انتقال تجربیات خود در موضوع بازسازی مناطق زلزله‌زده به کشورهای دیگر، اظهار داشت: در سفر هیأت اقتصادی استان به استان ارزروم این موضوع را به طرف ترکیه‌ای اعلام کردیم و در تفاهم‌نامه‌های امضا شده نیز بر این امر تاکید شد.
وی افزود: در این فرصت از مجموعه بنیاد مسکن استان و تمام کسانی که در این حرکت بزرگ نقش داشته‌اند و همچنین جماعتی که به عنوان خیرین، بنیاد مسکن را همراهی کرده‌اند قدردانی می‌کنیم.
علیرضابیگی با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ و رسیدگی به مسکن محرومان، افزود: این فرمان، نشانه‌ای از توجه انقلاب اسلامی به توده‌های ضعیف و محروم بود و بنیاد مسکن نیز به عنوان میراث ماندگار امام راحل، در مقاطع تاریخی مختلف به ویژه در دولت‌های نهم و دهم توانسته کارهای باارزشی را به نتیجه برساند.
وی با بیان این که در دولت‌های نهم و دهم به واسطه سیاست‌های محرومیت‌زدایی، شرایط بهتری برای بنیاد مسکن در انجام رسالت‌های خود فراهم شد، افزود: دولت جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به فراهم کردن شرایط بهتر و ایجاد تحول در زندگی مردم دارد و بنیاد مسکن از جمله نهادهایی است که توانسته در این زمینه کارهای بزرگی انجام دهد.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز به واسطه همت بنیاد مسکن شاهد تحول در سیمای روستاها هستیم و کارنامه این نهاد در استان آذربایجان شرقی به ویژه در هشت سال اخیر، کارنامه‌ای درخشان و تاریخی است.
وی افزود: تاکنون بیش از ۵۰ درصد خانه‌هایی که می‌تواند سوژه خدمات بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای کوچک آذربایجان شرقی باشد مقاوم‌سازی شده و انجام این کار بزرگ در هشت سال گذشته بسیار باارزش است.
علیرضابیگی با بیان این که اقتصاد روستا نقش تعیین‌کننده‌ای در تولید ناخالص داخلی کشور دارد، ادامه داد: تحول در اقتصاد روستایی و ایجاد شرایط مناسب برای دلبستگی مردم به روستاها یک نقطه موفقیت محسوب می‌شود و خوشبختانه در بحث مسکن که یکی از مصادیق این امر است، توفیقات باارزشی به دست آمده است.
وی اظهار داشت: کارهایی که در زمینه ارتقای زندگی روستایی در کشور ما انجام شده در مقایسه با کشورهای همسایه، کارهای چشمگیری بوده و شرایط بهتری از جهت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در روستاهای ما فراهم شده است؛ در حالی که در برخی از این کشورها موضوع توسعه روستایی اصلا در دستور کار قرار ندارد.
علیرضابیگی با تاکید بر اینکه روستاها در زمینه حوادث طبیعی باید از دو بعد ترغیب و تشویق مردم به مقاوم‌سازی خانه‌های خود و ایجاد شرایط لازم برای این کار مورد توجه قرار گیرند گفت: ترکیب نهادی بنیاد مسکن، ظرفیت بزرگی است که توانسته است با انعطاف کامل و فارغ از سیستم اداری، کارهای بزرگی را به نتیجه رسانده و محل اعتماد مردم و خیرین قرار گیرد.
محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم در این دیدار گزارشی از عملکرد این بنیاد در سال گذشته و همچنین گزارشی از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده استان ارایه کرد و از اتمام بازسازی این مناطق تا تیر ماه سال جاری خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.