کد خبر : 9303
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 - 14:48

تدوین شیوه‌نامه رفع موانع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

تدوین شیوه‌نامه رفع موانع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

یک عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به وعده وزیر ورزش و جوانان از تدوین شیوه‌نامه رفع موانع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خبر داد….

 

یک عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به وعده وزیر ورزش و جوانان از تدوین شیوه‌نامه رفع موانع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خبر داد.

سیده فاطمه ذوالقدر اظهار داشت: در جلسه صبح امروز کمیسیون فرهنگی سوال خانم‌ها سیده فاطمه حسینی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان تهران و قزوین از وزیر ورزش و جوان مطرح شد. در این سوال پرسیده شد «تاکنون جهت فراهم کردن شرایط مطابق با موازین اسلامی و در شأن بانوان کشور جهت حضور در ورزشگاه‌ها برای تماشای رقابتهای ورزشی چه برنامه‌ریزی و اقدامی صورت گرفته است؟»

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به توضیحات وزیر ورزش و جوانان، گفت: به گفته وزیر ورزش و جوانان بستر حضور بانوان در سالن‌های سرپوشیده ورزشی تا حدود زیادی فراهم شده و برای رفع موانع و مشکلات موجود نیز از طریق شیوه‌نامه تدوین شده با نهادهای مسؤول مذاکره می‌شود. براساس تاکید ایشان موانع حضور بانوان برای حضور در ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های ورزشی نیز بر اساس این شیوه‌نامه به تدریج رفع می‌شود.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان به دلیل ملاحظات فرهنگی و شرعی مذاکرات و جلسات مشترکی را با وزارت کشور داشته اما رفع همه موانع نیازمند مذاکره و رایزنی با سایر مراجع از جمله نیروی انتظامی است و وزارت کشور به تنهایی نمی‌تواند آنها را حل کند. ایشان تاکید کرد از طریق شیوه‌نامه‌ای که در وزارت‌خانه در حال تدوین است نقشه راه رفع این موانع تهیه و به تدریج بستر رسیدن به اهداف مندرج در این شیوه‌نامه از طریق گفت‌وگو و رایزنی به وجود خواهد آمد.

ذوالقدر گفت: نمایندگان سوال کننده توضیحات وزیر را قانع کننده دانست و در عین حال بر پیگیری سوال تا تحقق همه ابعاد آن تاکید کردند.

ذوالقدر ادامه داد: در مذاکراتی که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناشران انجام شد، درخواست ناشران این بود که برای حضور بیشتر مردم در نمایشگاه، برگزاری اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی، سهولت دسترسی به مصلی و جلوگیری از حوادث مشابه سال گذشته،‌ نمایشگاه کتاب سالجاری در مصلی برگزار شود که پس از مذکرات فراوان چند جانبه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های ذیربط مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه سالجاری انتخاب شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.