کد خبر : 1016
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1393 - 15:03

شکستن نمادین اسلحه در جلفا

شکستن نمادین اسلحه در جلفا

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته محیط زیست در این استان خبر داد.

 حمید قاسمی در نشست هم‌اندیشی با تشکل‌های زیست محیطی استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: شعار هفته محیط زیست امسال «به نشانه مقابله با گرمایش زمین، صدایتان را بالا ببرید نه سطح دریاها را» تعیین و نامگذاری شده است.
 وی، هماهنگی با مراکز معاینه فنی برای ارائه تخفیف‌های ۵۰ درصدی برای کاهش آلایندگی خودروهای غیراستاندارد را از جمله مهم‌ترین اقدامات این سازمان طی هفته محیط زیست عنوان کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی تبریز و آزادسازی پرندگان را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان و با اشاره به برنامه بازدید اداره محیط زیست از شهرک‌های صنعتی و صنایع این استان، خاطر نشان کرد: همچنین برنامه یک روزه همایش بزرگ محیط زیست در این استان نیز از اولویت‌های برنامه‌ریزی شده ما در هفته جاری است.
قاسمی، دیدار با خانواده محیط‌بانان شهید و جانباز را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و یادآور شد: برنامه‌های مختلف دیگری چون پاکسازی نمادین کوهستان و شکستن اسلحه در جلفا از دیگر این اقدامات زیست محیطی است.

۱۵ تا ۲۲ خردادماه به عنوان هفته گرامیداشت محیط زیست نامگذاری شده است.

ساخت نخستین تئاتر با مضمون زیست محیطی در تبریز

سرپرست رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی نیز در این نشست از ساخت نخستین تئاتر با مضمون زیست محیطی در تبریز خبر داد.

عاطفه مجتهدی اظهار کرد: این تئاتر نخستین نمایش صرفاً زیست محیطی است که با محوریت دریاچه ارومیه به ر‌وی صحنه خواهد رفت.

وی افزود: این تئاتر که با همکاری یک گروه نمایشی خوب به روی صحنه خواهد رفت، موضوع دریاچه ارومیه را از دید مردمی، صاحبان باغ های اطراف دریاچه، حوزه بندر شرفخانه نشان می‌دهد.
سرپرست رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی متذکر شد: حتی سعی شده در این نمایش از موسیقی محلی و لباس‌های بومی منطقه استفاده شود. حدود ۹ ماه است که این مجموعه در حال فعالیت هستند و تلاش می‌کنیم بعد از ماه رمضان اجراهای خود را آغاز کنیم.
مجتهدی با اشاره به لزوم مسئله دریاچه ارومیه و لزوم توجه بیش از پیش مسئولان، گفت: موضوع این تئاتر نیز به صورت مستقیم به این مهم اشاره دارد و مقرر شده است در بسیاری از استان‌های کشور اجرا داشته باشیم.
وی، خواستار اجرای طرح پاکسازی در کمربند سبز تبریز در هفته محیط زیست شد و گفت: این مجموعه آمادگی دارد در این خصوص به اداره‌کل حفاظت محیط زیست کمک کند.
سرپرست رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی در پایان بیان کرد: اکتفا کردن به منطقه‌ای خاص برای پاکسانی مفید نخواهد بود و نباید تمام انرژی یک گروه وسیع تنها در پاکسازی یک منطقه خلاصه شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.