کد خبر : 135
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 خرداد 1392 - 9:34

بیایید باهم اندیشی ، باهم زندگی کنیم

بیایید باهم اندیشی ، باهم زندگی کنیم

آی نیوز: بدون در نظر گرفتن معیارهای بی اساس و غیر منطقی اعم از قبیله گرایی، محله گرایی و غیره تلاش نمایند تا به یاری خدا و همت همشهریان گرامی، این بار با انتخاب افرادی نمونه دارای تعهد وتخصص بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی و عمران و آبادانی بیش از پیش شهرمان باشیم.

آی نیوز به نقل از آفتاب : غلامرضا شعبانی- این روزها خبرها و شنیده های علنی و غیرعلنی دلالت بر حضور بسیاری از شخصیت ها و افراد حقیقی و حقوقی شهرستان با گرایش های گوناگون سیاسی و جناحی و مستقل  در عرصه انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا می کند.این استقبال چشم گیر و بی سابقه از حضور در عرصه انتخابات به عنوان کاندیدای شورای شهر یا روستا ، بازار داغ رایزنی و اظهار نظر در خصوص وضعیت موجود شهرستان و تحولات آتی در شهرستان را در هرجا و مکانی به بوته نقد و تحلیل گذاشته است.

یکی از مباحث مهم در حوزه های علوم و فلسفه سیاسی ، مسأله مشارکت است . قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز این حق را در موارد گوناگون ، مانند : انتخاب رئیس جمهور، خبرگان رهبری ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراها آشکار می سازد . نظریه های توسعه ، مشارکت را یکی از شاخص های توسعه می شمارند . نگاهی به کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که مردم این جوامع در برابر سرنوشت سیاسی اجتماعی خویش ، منفعل و بی تفاوت نیستند . در صدر اسلام نیز مشارکت بی دریغ مسلمانان دل باخته سبب گسترش و توسعه اسلام گردید. مشارکت مردم ، افزون بر حوزه داخلی ، در بعد بین المللی و سیاست خارجی نیز بسیار حایز اهمیت است .

حال که مدت اندکی به انتخابات آتی شوراهای اسلامی شهر و روستا مانده است تحرکات پر شتابی از سوی برخی نامزدهای احتمالی در استان شروع شده است و از همین امروز، آگاهان جامعه بایستی با زیر نظر داشتن تحرکات گوناگون، رفتارها، گفتارها ، عملکردها و تصمیمات را بررسی و تحلیل نموده و ضمن روشنگری اذهان عمومی، بدون در نظر گرفتن معیارهای بی اساس و غیر منطقی اعم از قبیله گرایی، محله گرایی و غیره تلاش نمایند تا به یاری خدا و همت همشهریان گرامی، این بار با انتخاب افرادی نمونه دارای تعهد وتخصص بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی و عمران و آبادانی بیش از پیش شهرمان باشیم.

تا چه مقبول افتد و چه در نظر آید

غلامرضا شعبانی کارشناس ارشدعلوم تربیتی

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.