کد خبر : 20778
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 دی 1397 - 10:00

گزارش سفر اعضای شورای شهر به باکو برای بازدید از نیروگاه زباله سوز باکو

گزارش سفر اعضای شورای شهر به باکو برای بازدید از نیروگاه زباله سوز باکو

سعید نیکوخصلت در جلسه شورای شهر تبریز نتایج سفر اعضای شورای شهر به باکو و بازدید از نیروگاه زباله سوز این شهر را تشریح کرد.

گزارش سفر اعضای شورای شهر به باکو برای بازدید از نیروگاه زباله سوز باکو

سعید نیکوخصلت در جلسه شورای شهر تبریز نتایج سفر اعضای شورای شهر به باکو و بازدید از نیروگاه زباله سوز این شهر را تشریح کرد.

به گزارش آی نیوز، سعید نیکو خصلت عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص سفر هیات شورای شهر به باکو گفت: چهار جلسهچهار ساعته و بازدید مفصل از نیروگاه تولید برق از پسماندهای شهری، حاصل این سفر بود.

او با بیان اینکه در ساخت این نیروگاه، استانداردهای بالای محیط‌زیستی رعایت شده است گفت: مدیر کل محیط زیست استان و مدیرکل پایش کشور که در این سفر حضور داشتند بر استاندارد های بالای این واحد اذعان داشتند.

نیکوخصلت ادامه داد: جالب این که مکان نیروگاه به دلیل استانداردهای بالای محیط زیستی، در کشورهای مختلف در محدوده داخل شهر بوده و به عنوان مثال در داخل شهر موناکو یا زمین اسکی کودکان در سقف نیروگاه کپنهاگ احداث شده است.

نایب رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه ما امروز با شرایط تحریم روبرو هستیم تصریح کرد: این پروژه می‌تواند تبدیل به یک رزومه اقتصادی خوب برای شهر محسوب شود.

نیکوخصلت شرکت CNIM  را شرکتی با تجربه ۱۵۰ سال در تولید سابقه در امر تولید کشتی های بخار و ۵۳ سال سابقه در ایجاد نیروگاه است و در این نوع پروژه‌ها، اعتبار کاری بالایی دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از لحاظ فنی می‌توان به سیستم بسته بخار و استفاده از تنها ۸۰ لیتر آب به جای ۲۰۰۰ لیتر برای هر تن پسماند اشاره کرد. از خاکستر مواد آلوده نیروگاه، برق حداقل ۳۰ هزار خانوار تولید می‌شود. نکته مهم تصفیه شیرآبه است که شرکت طرف قرارداد بر عهده خواهد گرفت.

او  ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده،  انتقال تکنولوژی نیز به کشور نیز انجام خواهد شد.

نیکوخصلت اشتغال زایی برای ۱۰۰ نفر را از دیگر ویژگی های این پروژه خواند و تاکید کرد: با انتقال دانش فنی این مجموعه به تبریز می توان در شهرهای دیگر این تجربه را اجرا کرد.

نیکوخصلت افزود: در این تکنولوژی کاهش حجم لندفیل از هزار تن به هجده تن خواهد رسید. از آسیب به لایه اوزون جلوگیری می‌شود  باید توجه کنیم که تکنولوژی CNIM بالاتر از چینی ها و کشورهای بلوک شرق است.

وی ادامه داد: در خصوص مسائل مالی نیز لازم به توضیح است که صندوق توسعه ملی دو میلیارد دلار بودجه برای تولید انرژی های پاک اختصاص داده است و شهرداری از ارائه ضمانت‌های لازم معاف است و این امر بر عهده دولت و وزارت نیرو خواهد بود و خرید برق نیز توسط وزارت نیرو خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.