کد خبر : 2382
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 7:42

محدث: باید برای تبریز ۱۰۰ سال بعد برنامه ریزی کنیم

محدث: باید برای تبریز ۱۰۰ سال بعد برنامه ریزی کنیم

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: رشد و افزایش جمعیت در یکصد سال آینده مهمترین چالش شهر تبریز خواهد بود و از همین رو باید برای تبریز ۱۰ میلیون نفری سال ۱۵۰۰ از الان برنامه ریزی کنیم.

مهندس سعید محدث با تاکید بر لزوم تدبیر و برنامه ریزی های اساسی برای خدمات دهی به این موج افزایش جمعیتی گفت: باید نسل امروز مشکلات و مسائل فرزندان خویش را پیش بینی نمایند و چاره جویی و پیش بینی مسائل آینده کلانشهر تبریز از هم اکنون در برنامه ها و اولویت های کاری مدیریت شهری تبریز قرار گیرد.

محدث با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب، تبریز تنها ۶۰۰ هزار نفر جمعیت داشت اما بعد از سی سال اکنون به سه برابر افزایش یافته افزود: در یکصد سال آینده قطعاً جمعیت تبریز به بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید و این موضوع ما را برای برنامه ریزی های آینده و چشم انداز صدسال آینده ملزم می کند..

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه مشکلات صد سال آینده تبریز چه بسا بیشتر از مشکلات امروز تهران خواهد بود گفت: لازم است از هم اکنون با برنامه های میان مدت و بلند مدت، به فکر طراحی ها و اقدامات عملی و علمی جدید باشیم تا آیندگان دچار مشکل نشده و ما را به خاطر کم کاری و بی توجهی به مسائل آنان مورد مواخذه قرار ندهند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز در پایان از وزارت راه و شهرسازی خواستار همکاری و تخصیص اراضی و منابع دولتی شد تا با همکاری همه ارگان ها و نهادها و شهرداری اقدامات لازم در خصوص برنامه ریزی های مدون برای تعریف و تبیین چشم انداز یکصد سال آینده تبریز انجام پذیرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.