کد خبر : 2691
تاریخ انتشار : شنبه 5 اردیبهشت 1394 - 5:44

افزایش حقوق معلمان تا مهرماه

افزایش حقوق معلمان تا مهرماه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان طی ماه‌های آینده انجام و تا مهرماه اعلام خواهد شد.دولت با وجود تمام محدودیت‌ها به‌دنبال حل مشکلات معیشتی معلمان است و این آمادگی وجود دارد که با گشایش در امور، بتوان اعتبارات ویژه‌ای را به آموزش و پرورش تخصیص داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدباقر نوبخت با تأکید بر اینکه معلم بیشترین اعتماد عمومی را در جامعه دارد و ما به‌عنوان دولت باید تلاش کنیم تا در کنار این اقبال جامعه به رفع نیازهای معلمان توجه جدی داشته باشیم، افزود: باید در چارچوب قانون نظام پرداخت هماهنگ اصلاحاتی را در دریافتی معلمان ایجاد کنیم. به‌رغم همه کمبود منابع با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش در سال‌های ۹۲و ۹۳بودجه تخصیصی به آموزش وپرورش قریب به ۱۱۰درصد بودجه مصوب بوده و این نشان می‌دهد عزم دولت در کمک به نهاد تعلیم و تربیت و حل مسائل معلمان جدی است.
نوبخت با اعلام اینکه درخصوص اجرای مناسب سیاست ساماندهی نیروی انسانی در صرفه جویی یک هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش و افزایش فوق العاده شغل معلمان ابتدایی در سال ۹۳از آقای رئیس‌جمهور درخواست تشویق برای وزیر آموزش و پرورش کرده‌ است، گفت: دولت علاوه بر تخصیص کامل اعتبارات مصوب به آموزش و پرورش برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان در سال ۹۴مبلغ یک هزار و ۳۵۰میلیارد تومان و برای سال ۹۵، سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان درنظر گرفته ولی با وجود این ما معتقدیم باید برای ارتقای سطح معیشت معلمان در کنار اجرای این طرح مهم به‌دنبال منابع جدید باشیم و این آمادگی وجود دارد که با گشایش در امور، بتوان اعتبارات ویژه‌ای را برای آموزش و پرورش تخصیص داد تا مشکلات این نهاد را تا حد ممکن کاهش دهد.
وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه برخی گروه‌ها با برنامه‌ریزی‌های خود تلاش می‌کنند اقدامات دولت در حل مشکلات آموزش و پرورش را کمرنگ کنند، گفت: طرح رتبه بندی معلمان اقدام مهم و ارزشمند ی برای ارتقای کیفیت‌بخشی آموزش است. من در تمام دولت‌ها به جز دولت‌های نهم و دهم در آموزش و پرورش بوده‌ام و به جرأت می‌گویم هماهنگ ترین، همدل‌ترین و همراه‌ترین آموزش وپرورش پس از انقلاب در دولت تدبیر و امید بوده است.

منبع:روزنامه همشهری


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.